08 January 2012

Reach for the stars



It's a new year and it's time for some new goals.
Don't hold back and reach for the stars.
With a little discipline and a lot of hope you can get anywhere.

I've got one week left from my winter break. I'm heading up to Lofoten in March to teach photography again and I'm trying to gather all the information I'd like to pass on. I want to make the workshop more daydreamy and more Uli this time. I found the funniest text on our photo schools blog. It's from four years back when I was still a student and our fashion photography teacher got sick and I had to jump in. This is what Patrick wrote about the matter (in swedish), so sweet.

"Än en gång blev eleverna utelämnade i det karja, kalla och okärleksfulla vädret. När den store men just nu sjuka gästlärare Siren Lauvdal ställde in sin workshop, men då, som en riddare i skinande rustning ridande på ett vitt arabiskt fullblod över dom stora Lofotfjällen kom Ulrika "Dotter av Uldis" Kestere och med sitt bländande leende och meterlånga hår som svävade i vinden, Sträckte hon sin Wacom Penna i luften o sa.
- Jag ska göra en Workshop för er. 
på sjungande skånska. och så blev det. Ulrika lärde oss allt hon kunde, och några timmar senare var vi igång med att fota."

4 comments:

  1. Hvis du lager en workshop kan du garantere at jeg kommer. Det er jo ingen som har laget en fairtytale workshop, jeg vil vil vil. Tenk så GØY!

    ReplyDelete
  2. Hih, då får du börja på Lofotens folkhögskole, det är där jag undervisar! Men kanske jag borde hålla sommarworkshops?

    ReplyDelete
  3. ÅÅåå, jeg savner de tidene opp Lofoten Uli! :) Håper alt er bra med deg! ;) Stor klem Anne-Line:)

    ReplyDelete
  4. Hih, jo jag vet Linus, jag tänker så ofta på det, och det blir många flash-backs de veckorna innan jag ska upp igen. Jag är så nyfiken på vad du gör nu för tiden, kan du inte maila mig snart och berätta om ditt liv lite? Snäääälla?

    ReplyDelete