22 November 2010

Le hérisson




Yesterday I saw a wonderful movie with my mum, Le hérisson, which means the hedgehog. I was supposed to read the book while me and Robert were in Thailand, but I never got to it. I'm a really sucky reader. I can get through children's books.... but real stuff for adults, that's always harder. Rather silly I suppose. When I find a book that I really like I don't mind spending days reading it. But I have to really like it. From the start. I hate when people say, the first 100 pages are a bit slow... why do they have to be slow? I think I watch to much films and read to little. Does anyone know a blog that reviews and writes about books?

The book aside, the movie was really great (especially if you're an esthetic person living in your own little world). It's always cozy to go to the cinema on a sunday and sit in the smallest saloon with just 5 rows.

5 comments:

  1. jag håller helt med, varför måste böcker vara så slöa?
    fina bilder iaf, jag gillar färgerna på den näst längst ner!

    hoppas du hade underställ under eller höll dig varm på nåt sätt när du fotade. du vet väl att det inte är bra att gå ut i kylan sådär när man är förkyld? :)

    ReplyDelete
  2. Suck jo jag vet.... jag stod där och snorade och tänkte att jag måste lida för konsten, inget underställ tyvärr, men jag är rätt rask ju..nu när jag har fjärrkontrollen! Hihihi. Hehehe.
    Eh.
    Fast jag är ju i slutet av förkylningen, med slembollar och kärringhosta, kan inte bli mer sjuk nu :)
    På tal om kärringar förresten, jag läste mina historier om Ulla-Britt och Ludvig, haha, jag höll på att flabba ihjäl mig! Skulle vilja skriva vidare på den, tror du att någon hade vilja publicera något så grovt?
    http://ulicam.blogspot.com/2009/01/historian-om-ludvig.html
    http://ulicam.blogspot.com/2009/01/historien-om-ludvig-del-2.html

    ReplyDelete
  3. hehe jag tror klart att nån vill publicera den om du skriver klart den!
    jag får lite ole lund kirkegaard vibbar från den. eller hur han nu stavar sitt namn. (han som skrev gummitarzan och ett par andra böcker, som för övrigt mina favoritböcker när jag var liten! )

    ReplyDelete
  4. mysiga bilder! I like the feeling. den andra uppifrån tycker jag representerar din halsont, kanske kan sälja bilden till reklam för den där lettiska oljan man ska hälla i halsen. (funkade det btw?)
    kram kram

    ReplyDelete
  5. Robert: heh jo, fast Ole Lund är inte helt lika grov i sin text :)

    Angus: Osäkert! Mycket osäkert, oljan hjälpte kanske liiite, men mest var det mystiskt eftersom jag inte riktigt visste vad den var bra för :) Nu går förkylningen mot sitt slut och jag har ankommit till GROV kärringhosta!

    ReplyDelete