10 February 2010

Thinking some more of summer


These pictures are from the little wooden house I lived in during the summer in Lofoten two years ago. It was so peaceful out there. No electricity. No water. Flowers and blueberries. Mountains and trees. When you went up the hill, that you can se behind me on the first photo, you could see sooo far away, and it was completely quiet (if it was a day without wind).
Then you could sit on a tiny rock just on the edge of the mountain and you knew that no one could find you up there. Here is a picture from an older post where I'm up in one of those spots. During summer I have spots all around where I live now too, places I go and take selfportraits or what know - where I know that no one would ever look for me. I do however think that I've shown my sister a place or two... just incase I would go missing and then who would know what bush to look in? Now during winter however... I don't have a single place like that.
What I love about finding special places during summer is that it could mean that you find berries that no one picks or tiny rabbits that no one pokes.

5 comments:

  1. det är ju bara att gå ut. ingen annan är ute för det är så kallt o räligt!

    usch.. jag längtar också efter sommaren!

    ReplyDelete
  2. Hehe, jo så är det ju... fast när jag går till mina egna små platser mellan några träd så tycker jag om att lägga mig ner i gräset och tänka på kakor eller gå och räffsa på någon sten som ser ut som en mullvad... nu har jag ju inte lust att lägga mig ner i snön och dagdrömma för då kommer jag ju DÖ!

    ReplyDelete
  3. Sommar hade inte varigt helt fel!! Längtar jätte mycket! Tycker vi borde hitta på något mumsigt till sommaren, något spännande fast på rätt sätt if you know what I mean...
    Sitter å kollar på korpus bilden jag fick av dig, den får mig att tänka somriga tankar :D
    Tummen upp för att korpus is back in da blogg
    Puss i nuss i tuss i fluss

    ReplyDelete
  4. Vi skulle hyrt en liten hytta på österlen igen! Vet du hur mycket din mamma betalade för en sån under en vecka? För om det var vi tre och någon boyfriend också så kunde man ju dela hyran på 4/5/6 vad det nu än blir och då kanske det inte blir så mycket?
    Bara en tanke! jag hade så gärna cruzat lite på öserlen eller på öland under sommaren, jag känner ju Janne och Sarmite på öland, där hade vi säkert kunnat hyra ett hus superbilligt (om inte gratis)!
    Haha, jag har ju fortfarande mardrömmar varannan natt efter indien om att jag är rädd för att resa. Tror att jag måste ta babysteps ut i världen efter detta. Jag har officellt blivit en dunderMES!

    kramen

    ReplyDelete
  5. Sommarsverigesemsterstugesommar! Ja jag är lätt på! Sommar sommar! (bara jag får lite ordentlig mat denna gången)

    ReplyDelete