10 December 2009

Paint my bag

My norwegian friend Kamilla from the school in Lofoten sent me her little leather photobag for me to paint something on. It's always tricky when you get asked to do favours like this. What should you paint? What can you do with purple, green and yellow?
Since I got metallic colors I couldn't make anything detailed and small. This one was called Marbabu Metallic-Liner.. but it's not a liner at all. Remember, when you want to draw smaller things on leather/clothes/anything at all with these clumsy colors, paint with a thin ironwire (about 0,3). That's the way I always do it. I pour out the color into a small plate and dipp the ironwire into it. It's timeconsuming but otherwise you will get a childish mess on your stuff.
I've also painted this top with a thin ironwire.

4 comments:

  1. Jävligt cool. Men färgen sitter som berget då? eller?

    ReplyDelete
  2. Den ble helt fantastisk Uli!! Og jeg elsker den og jeg skal tenke på deg hver gang jeg tar et polaroid fra nå. Og det gjør meg lykkelig. Det var den eneste malingen de hadde i denne butikken (tredje jeg var i) til lær, og den var kun i metallisk. De andre fargene var ganske kjipe. Bare for å forklare meg selv der. Og jeg skjønner selvfølgelig at det er vanskelig å bare finne på noe, men jeg visste at hva enn du ville gjort med den, selv om det bare hadde vært en krussedull, så ville den bli fantastico! og det ble den selvfølgelig og. Også husket du at navnet mitt skrives med K, og det var også stas. Hehe. Fort gjort å glemme gitt. Så tusen takk igjen for en fantastisk jobb. Og du fikk litt maling ut av det da ;-) Og kanskje en overraskelse senere?! :-)

    ReplyDelete
  3. det blev ju skitbra ullibulli :)

    lilla ugglan!!

    ReplyDelete
  4. Patman: Det sitter faktiskt rätt bra, jag gav den en liten impregnering också vilket man ska göra regelbundet.

    Kamilla: Metall-färg var nog bara bra! Då syns den bättre från det svarta lädret

    Robbeli: Tack söta du :)

    ReplyDelete