10 September 2009

Were is my passion?
















The photography above is by the very very talented Paolo Roversi. Click to see it bigger. See rest of the photos from the shoot here. If you want to see more of Paolo Roversi there is a very large forum here. His website doesn't offer much photography.


I cut all the basil in the house today. Then I wondered if it is a misstake for me to put photography on the side. You know, I absolutely HATE how everyone I know looks at my photos and say nothing and then when I don't choose to persuit it in studies they go "WHAT? But you're so good at it! It's your thing!"
Beeing an artist in any form is hard just by your self in your own bubble. Just a simple "Yes, you should keep going with that, that's a good idea" does more than you think. Actually it does wonders. All that about believing in your self is great, but you can only belive in your self for so long. A couple of years. But trust me, I don't know a single person who has been able to believe in them selves all their lives all though everyone around them has believed diffrent.
I'm not very confident.
Auuuh...I'm getting really frustrated while writing this, beacuse I want to say things... but if I do my friends and family will probably get confused with me.
So I will say nothing. As usual. And I will let this frustrated bubble inside me grow even more.
But one day I'll probably pop.

5 comments:

  1. Men Uli, hur går det på designskolan? Det är rart att gå på konsthögskola, det är så mycket teori så man blir helt knäckt, innan man fattar att man inte ska ta till sig allt som sägs.

    ReplyDelete
  2. Oj, vad jobbigt med massa teori. Teori om vadå egentligen?
    På designskolan sitter vi mest i verkstaden och försöker finna ut hur man ska pussla ihop ens design. Men maskinerna är så stora... det är så många knappar och spakar... och jag kan inte se skillnad på en trä och metallsåg... och så vill min lärare att jag ska räkna ut hur vi ska såga och i vilka vinklar med matte... "ta bara roten ur det där talet"... det var 3 år sen jag hade matte... känner mig så liten och förvirrad.. trä och x upphöjt till två...
    vadå?

    ReplyDelete
  3. Hittade hit av en slump för ett halvår sedan, o tittar in ett par gånger i veckan. Vill bara säga att jag tycker att du är grym på att fota. Dina bilder är alltid spännande o varierande, men framför allt har du en egen stil. Det är ju både grymt o svårt, så fortsätt fota! Men jag måste ändå säga att det är dina illustrationer som fascinerar mig mest. De är så fantasifulla, o även där har du verkligen en egen stil. Du inspirerar mig!

    ReplyDelete
  4. Tack så mycket, det var väldigt fint sagt!

    ReplyDelete
  5. well u are a part of a very f*cked up family...don't forget that :P

    ReplyDelete