10 April 2009

Annasara































För några månader sedan fotograferade jag Daniels kvartett. Annasara som är en av fiolisterna (säger man så?) tar sin examen nu och bad mig ta en bild som hon kan använda i samband med sin examen. Så vi traskade ut i den sköna botaniska parken i Lund.
 När jag satt å skissade medan jag väntade på Annasara blev jag attackerad av tio småungar som frågade samma frågor om och om igen:
Vem är du? Är du konstnär? Hur gammal är du? Vad är det där i din väska? Har du en räv i din väska? Är den död? Är den riktig? Hallå - kolla hon här tjejen har en räv i sin väska!
Målar du? Varför ritar du? Vad fint du ritar. Vad är det för bok? Varför har inte räven något skelett? Stör vi? Hallå vem är du?

och så fortsatte det...
Det var väldigt läskigt.

3 comments:

  1. Det är så fint. Det här och resten av bloggen.
    Barn är som skräckfilmer, både roliga och läskiga.
    Annasara är nog violinist. Eller violast. Om hon spelar altfiol. Men det gör hon nog inte. Så då är hon violinist.
    Fin är hon i alla fall.

    ReplyDelete
  2. Nä, jag frågade faktiskt om det var en viola och inte en fiol... fast det var en fiol.. så vad ska jag göra av ordet nu?

    Tack för att du tittade förbi!

    ReplyDelete
  3. Altfiol = viola
    Vanlig fiol = violin
    Annasara = violinist
    Häpp!

    Jag vill göra sådär fina ägg som du har gjort!
    Glad påsk!

    ReplyDelete