10 March 2009

Vakna upp mosig























Jag vaknade bredvid Robert och sa:
" Jag känner mig mosig"
och han svarade med, "Varför det?"
Han sa inte "Hur då?"
Jag undrar om han förstod vad jag menade.
För jag kände mig typ som potatismos som stått ute för länge och blivit hård på utsidan. Man är fortfarande mos. Men man är egentligen inte mosig. Jag kände mig som hård potatismos. Så varför sa jag mosig? Förstod han att jag menade motsatsen? 
Jag sträckte på mig och kände mig lite bättre.
Men fortfarande lite som en sådan där konstig mos som man är lite osäker på om man ska slänga eller inte.

Idag skickade jag iväg min söknad till HFK. Den var så dålig att jag nästan började gråta. Så jag borde väl inte få upp mina förhoppningar om den skolan. 
Jag hatar när man blir besviken på sig själv. Det är som att stå på stan och käka yoghurt och skämmas. Varför? Liksom?

Fan... är det ens någon som läser det här? Sitter jag bara och fiser på min egen blogg?

4 comments:

  1. klart jag förstod öhmm.. hur skulle jag kunna misuppfatta det? ;)

    JAG läser. jag måste ju få min uli-dos med jämna mellanrum. annars vet man inte vad som händer!

    jag tror inte det var så kasst. du är nog bara lite för självkritisk.
    var inte rädd att be om feedback nästa gång du ska skicka in något om du är osäker.

    puss

    ReplyDelete
  2. Augh... men jag vågar aldrig be om feedback, jag är för rädd för att alla kommer säga att det är skit...därmed är jag för lat för att göra om det. Å såklart är det skit..å såklart skulle jag gjort om det..ufff

    ReplyDelete
  3. Det är dumt att inte be om feedback! Jättedumt! Kritik kan vara bra för att SE. Och kanske tycka att kritiken är bra eller obefogad. Kritik kan ges på olika sätt. Kanske får man ett litet tips om hur man ska presentera det så att det blir riktigt jävla bra. Sånt som man inte tänkt på. För konstigt nog så kan en annas lilla tanke ibland öppna en dörr. TYP.
    Du är ju inte rädd för att visa upp det du gör. Då ska du inte vara rädd för feedback/kritik!
    Men det var säkert inte dåligt det du gjorde. Du är en begåvad tös!!!

    butjas s

    ReplyDelete