19 March 2009

Godislampa och 200 inlägg






















Jag kan säga såhär, vad som har förändrats sedan jag firade 100 inlägg är att jag fått mindre besökare... eh... och det är väl bara sorgligt. Men livet är hårt! Inte ska man gnälla. Jag önskar dock att jag visste mer om mina läsare. För det känns ju märkligt att lägga upp inlägg för folk du inte vet något om. Lämna gärna kommentarer om det är något ni gillar så jag vet vad som är kul att se på och vad som är mindre kul!

 Lampan här ovan sitter nu och dinglar vid min säng. Tung! Över 2 kilo godis hänger där. Rätt kul sak, men det tar sin lilla tid att göra. Händerna blir kletiga, ömma och sockriga, och nålen blir seg och kladdig. Och så kommer katten in och sniffar. Vad gör du? Varför?
 Jag kan faktiskt helt ärligt säga att jag inte åt en enda godisbit under bygget... vilket säger en hel del om min godisaptit. Choklad säger jag inte nej till! Men geletain och socker lockar inte så jäkla mycket. Om någon skulle få lust att göra en egen så rekommenderar jag att ni har en stor nål och använder väldigt mjukt godis. Annars blir det jobbigt för händerna. Godiset gick på cirka 150 kronor och lamphållaren på 50 kronor. Sedan har jag vävt in lite garn i mitten och snurrat sidenband runt ringarna.

 • 

Ulicam celebrates 200 posts today! Unfortunately the only thing that has changed since my 100 post celebration is that I have gotten less viewers. Pesqy! Life’s hard.

I just finished the lamp on the picture above, it is made from 2 kg candy.. so it’s quite heavy. Fun to make but it takes some time and you get shitty sticky hands! 

7 comments:

  1. åh lampan blev ju sketacool! kan tänka mig att ditt rum kommer lukta godis en tid framöver hehe

    grattis till 200 strecket!

    ReplyDelete
  2. I bet it smells fine when yuou you light it up!
    (How's life with sis + luis?)

    ReplyDelete
  3. Kul lampe Uli! Jeg tror jeg hadde spist den lampen fort. Naamm. Hva slags oppgave var det til? :)

    Klem klem Anne-Line.

    ReplyDelete
  4. Många gratulationer. Ta dock ner den när vi kommer på besök (gelegodis gillas skarpt)

    ReplyDelete
  5. Robert: Tack :) Men den ser rätt mycket hetare ut på bilden... oj vad bra fotograf jag är!

    Dedealo: You know I wish it would smell like candy.. but it doesn't really... however I haven't had it lit very long so maybe I should just let it get a little warm!
    Tess is good I think, maybe not the biggest fan of the course she's taking, but she seems to have addapted back to sweden pretty good! Louis is getting more at home for every day. He has gotten this great habbit to bitchslap me every time I grab him. He doesn't slap anyone else, let me tell you. And in the evenings he goes crazy and attacks my legs and rapes the carpet. It's crazy. He's funny though!

    Anne-Line: Tack söta, jag gjorde den mest på skoj, men jag ska kanske ha med den som ett av mina fria arbeten på industridesign söknaden... kanske också till någon annan design skola. Allt bra med dig?

    ReplyDelete
  6. Great that u've started to write some in english too...that was my wish for your BLOG and I gotit..thaaaanx ;).

    ReplyDelete