03 March 2009

Akta för rå-djuren!!


Eftersom designskolor föredrar att du också visar upp färgbilder/målningar bland dina prover har jag blivit illa tvungen att lägga ner bläckpennan och ta fram mina akrylfärger. Men det kolliderar för jag vill behålla min barnsliga stil samtidigt som fule-Uli försöker måla för noggrant. Ja, och så blir det ju gröt av det hela. Bilden ovan blev klar i förmiddags, lite innan jag satte mig ner och åt gammal fruktsoppa.
 Vadå 3-5 dagar öppnad förpackning i kylskåp? Var betyder det, egentligen?
 Vem är det som bestämmer när det har blivit gammalt??

Colleen Yancy påminde lite om mig själv. Kanske inte på ett bra sätt.
Eller... eller... el-iller.
Bzz bzzz here I come.

5 comments:

  1. Jag tycker den var fin! tycker du lyckas rätt bra med att få in lite färg utan att förlora stilen!
    fast du snålar lite med färgen. var inte blyg, bred på lite extra så duken därunder försvinner. :)

    ps. men åh! den håller ju längre om den inte är öppnad! vet du väl! ;)

    puss

    ReplyDelete
  2. Men dummel, jag vet väl att den håller längre oöppnad... fast jag kan ju säga att en fruktsoppa som varit öppen i två veckor inte visar tecken på skanky-het alls!

    Jag har snålat med färgen för att jag är rädd...räääädd för färg. Jag var nära på att lämna massa ytor helvita - med tanke på att det skulle vara "arty" men egentligen så är jag bara feg för att klaffsa på.
    Mäh.mäh.mäh.

    ReplyDelete
  3. Det bildet vil jeg ha på rommet mitt! Avslappende og spennende. Tror man får sove goooodt av å se på bilde før man legger seg. Likte stemningen og fargene:) Nydelig uli!

    ReplyDelete
  4. Tack tack :) Jo, det är möjligt att det kan vara en bra godnatt bild!

    ReplyDelete