06 February 2009

Whose hand is that?(?) at Huldra

Tryck för bilden för korrekt upplösning/färg

Huldra kallas ett gammalt hus här på folkhögskolan som en gång var en del av internaten. Framförallt har det en gång i tiden varit andraårselevernas egen fristad för olika missnöjen, så som att gå på dass med öppen dörr eller tappa en syltgurka på marken utan att plocka upp den.
 Idag är den låst och kall som din och min frys tillsammans.
Men ibland tassar det in fotoelever där och utnyttjar tapeterna, de märkliga möblerna och annat skräp som står kvar och inte får uppmärkamhet. Jag var väldigt väldigt ofta på huldra under mina två år. För många olika anledningar. Om ni vet vad jag menar? Vet ni vad jag menar?
 Alltså, för att göra exakt de två sakerna jag nämnde ovan.

 Igår var det nästan lite nostalgist att ta ännu ett självporträtt där inne. Men fint.
 Fler självporträtt från huldra finns bland dessa bilderna.

Börjar bli... lite för bekvämt att vara tillbaka... som om man aldrig varit borta.

4 comments:

  1. Grattulerar med återvändande av din fotografiska gnistan. Det känns som om flytten har gjort dig gott

    ReplyDelete
  2. uhh.. jag får nästan ont i kroppen av den ryggraden? Så framträdande. Släpljus.

    Är det därför du kallas kotten eller? som fjällen på en kotte?

    ReplyDelete
  3. Ohhhjjj... jag vet inte hur många som sagt att jag ser anorektisk ut på denna bilden... alla bilder i serien var i princip utan några revben alls, men jag gillade vinkeln och handen på denna bäst. Äeh, alla som sett mig näck vet att jag är fettig... å har du inte sett det så är det väl... ja... vadå...inte mitt fel

    Vet egentligen inte helt varför jag fick smeknamnet Kotten, för att jag gillar skogen och är mullig.. men nä.. det var det nog inte... Robert skulle väl kalla mig ngt som var sött... en kotte är väl rätt oskyldig.

    Men inte när det är mörkt ute och man förväxlar den med en bajskorv... inte för att det har hänt...hrm...
    eller har det?

    (ja det har det)

    ReplyDelete
  4. http://institutdrahomira.com/julienpacaud/category/personal-work/

    ReplyDelete