13 February 2009

Vackra Therése


Jag insåg efter ett par dagar här att det kanske var dags att försöka få ihop en faktiskt bild. Så jag byggde upp ett...vardagsrum (?) på skolans torkrum och lekte mig fram. Känslan på bilden blev kanske lite ovanäntad - safaritält? Hah. Kanske. Kanske det. Tack Therése och Patrik för hjälpen, ni var ypperligt duktiga modeller!

 Och vad kan jag säga till er som kommenterar att ulicam mest lägger upp skit? Eftersom jag vill ha daglig uppdatering på den här grejen så går det tyvärr inte att lägga upp mästerverk varje dag. Men jag försöker visa vilka idéer som kretsar i mitt huvud och även exempel på när jag bara leker med kameran. För brainstorms-leken man gör under idétorkor är väldigt bra för att inte förlora koncentrationen från foto helt. Ni väljer själv vilket ni vill se på.
 Jag vill inte heller påstå att bloggande gör att man tar bilder till bloggen och inte till sig själv. Ibland kan det ske... men då är det ett i ett fall som man kanske inte hade tagit bild alls annars. Det är bättre att göra något halvbra än att fisa i soffan. 

10 comments:

  1. Känns nästan som att du kastade porslin omkring dig också när du skrev dagens text? Är jag portad från bloggen:-s?

    Mitt inlägg var inte menat som ett angrepp, snarare tvärtom. När en av dina läsare skriver ett seriöst inlägg så är det något som gör att just den läsaren tycker att Ulicam av någon anledning är värt "besväret"... Ta till dig det istället och svara utifrån det. Inte alla inlägg innehållande kritik/funderingar behöver vara skrivna av människor som behöver höja sig själva på andras bekostnad..eller vara dina fiender.

    Världen är riktigt begränsad om alternativen är halvbra bilder eller fisa. Det är bara du som talar om mästerverk och skit...En blogg kan vara utvecklande men även blokerande, tror jag?

    Dagens bild kunde egentligen vara innehållet i detta inlägg!!! Ha det bra! Gillar trots allt en del här!

    /H

    ReplyDelete
  2. Åh, vilken vacker bild! Väldigt inspirerande. Den får mig att tänka på någon ståtlig kejsares tält, kan kanske bero på det röda... om man då bortser från allt modernt, kejsare hade nog inga eldrivna lampor men men, den känns varm och lite dammigt gammal - bilden alltså. Och det lite drömska ljuset.
    Nu har jag också lust att iscensätta något fint! tacktack

    ReplyDelete
  3. jag börjar bli riktigt trött på "anonym" alias /H...vem fan är du som sitter här o svammlar en massa "filosofiskt" jadder...du vågar ju inte ens skriva under med ditt riktiga namn...så pinsamt o desperat!

    ReplyDelete
  4. Hmm jo, jag tycker också att man kan yttra sitt namn om man ska kritisera.
    Jag förstår att du inte försökte dissa ulicam, det var nästan mer Mikkels jidder om att bloggen bidrar till sämre bilder som irriterar mig. Eller typ, "vad är meningen med en blogg". Men vaa...

    Ja ja ja.

    Kristin, kul att det väckte lite inspiration :) Det är ju ngt utav det bästa en bild kan göra tycker jag.

    ReplyDelete
  5. Ojojoj. Hans heter jag o är på väg bort, vad det nu ska göra för skillnad? Desperat, knappast. Kan inte bli mer fel faktiskt! Svammel om man inte förstår? Varför är identiteten avgörande? Är inte det en av styrkan med bloggande, att fokusera på vad som skrivs? Så filosofiskt var det inte? Kanske i jämförelse då? Jag är på fel plats för detta var som sagt inte avsikten...Sorgligt.

    Tycker Ulrika klarar sig ganska bra utan hjälp med censureringen!

    Lycka till, tror du kan göra mycket intressant i framtiden!

    ReplyDelete
  6. OH! Dette var et skikkelig ULI bildet! Mystisk og staselig Likte det veldig godt. Veldig inspirerende i en uinspirerende periode her i Bergen!

    Håper du koser deg i Lofoten! Klem klem A-L :)

    ReplyDelete
  7. jag tycker du gör helt rätt i det du gör uli. keep it up! stämningsfull bild förresten! ser schysst ut! det tog en stund innan jag såg det andra paret händer :)

    jag ska ge dig ett tips på färger som jag fick av en vis gammal gubbe en gång. du måste påminna mig dock för annars kommer jag glömma bort det! ja du vet hur jag är hehe

    ReplyDelete
  8. Tack linus! Man blir alltid glad då man inspirerar :)

    Robert, det är inte så att du ska lära mig att rött och blått blir lila?

    ReplyDelete
  9. hans och hans behöver inte vara samma sak. det finns uppenbart flera hans som följer bloggen. jag för min del har så här långt inte känt något behov av att vara anonym.

    ReplyDelete