26 February 2009

Uli, ut och kör halka

Det var en torsdag blöt skitmorgon. Uli och ett gäng killar satt och väntade på att få börja med sin halk körning. Uli hade redan blivit utskälld av den blonda receptionisten; " Sånnt här ID kan du inte ha! Vägverket skulle skicka dig hem direkt! Känner du någon i Sverige? Någon måste bevisa din identitet!"
 Där stod jag med mitt lettiska pass som har en cool stork som kommer fram ibland då man vrider på den och tänkte "Du är en kärring."
 Sedan skulle vi göra ett alkoholtest. Jag hade tackat nej till en korridorsfest igår kväll bara för att inte få något trubbel. Men trubbel fick jag ändå. Alla killarna klarade sig. Men Uli stod där och spottade i den dumma maskinen som pep på fel sätt.
" Har du druckit?"
Nej
" Har du ätit en punsch-pralin?"
Va?

 Sedan satte de mig i en bil med alla killarna, och så vände de bilen upp och ner och jag sa, "Jag mår dåligt" och killarna sa "Spy inte på mig".
Sedan sa läraren; "Kan man köra mot rött ljus?"
Nej magistern.
" Jo, man kan köra mot rött ljus, men inte förbi!" och så skrattade han och den tjocka gubben, lärare nr 2, bakom oss skrattade också.
Hahahahaha. Detta var kul.

Sedan bromsade vi ute på banan. Läraren skrek:
"Ni bromsar som kärringar!"
Sen skrek han,
"Min morsa bromsar hårdare!"

Sen fick jag och en kille skjuts till tågstationen från en annan kille som också vart på övningen.
" Jakg tjörr olagliigt" sa han och gasade på.

Bilden på Korpus ovan kommer från decembermånaden i Korpuskalendern. Är ni förbi Lund finns den att köpas på Meloa!

1 comment:

  1. jävla fascist-land Sverige alltså...vad fan, bättre ID än pass kan man ju inte ha?? herremingud...blev så nervös att jag nästan tog första flyget till tjottahejti efter att ha läst om den idiotin!

    ReplyDelete