12 February 2009

Stian, är du galen?



Upp till lofoten kommer folk fram och tillbaka med jämna mellanrum. Rätt som det var kom herr Håpnes också. Och vem känner Stian Håpnes - egentligen? Alltså. Egentligen.

Dagarna på skolan börjar rinna ut mot sitt slut. Om tre dagar sitter Uli redan på en onödig mängd flygplan tillbaka till Lünd. Det får mig att känna mig som musen HÄR. Som en knäppis som blir kastad omkring. Jag drömmde att jag flög till Afrika med mamma och att en krokodil åt upp min rygg på flygplatsen när vi anlände. Fan. Jag ska aldrig till Afrika. Upplevelsen var ju minst sagt ohygienisk.
 Men nu... nu lyssnar jag på Joe le taxi och försöker svänga med håret och dansa några fräna moves medan Mikkel och Nikolai sitter och snackar skit. Men jag får ingen uppmärksamhet. Dom tittar knappt på mig. Jag svänger och ger allt. Men dom ger inget. Det är en hemsk känsla. Eleverna är på lektioner... vi lodisar sitter här och har all möjlighet i världen att ha fest. Men jag dansar ensam. Ensam... som den där vanten någon lade upp på en gren men ingen gick tillbaka för att hämta.
 I'm only sleeping är en fin låt.

4 comments:

  1. När man ser på materialet på bloggen så är det stor spridning i kvalitet? Det bästa är bra, men mycket känns som "måste uppdatera bloggen" grejor... Hade varit kul att se mer av arbeten som inte bara fyller detta syfte utan tar en annan väg hit? Kommer göra skillnad. Beror såklart på syftet med Ulicam?

    Lekfullheten, humorn känns rätt och äkta!

    /H

    ReplyDelete
  2. Bloggen visar både fullførda idéer samt "skisser" på idéer... det ær inte en hemsida utan ett klassblock. Kvalién kommer alltid skifta.

    ReplyDelete
  3. Men innlegget til H er interresant. for hvad er meningen, poengen med bloggs og blogging?

    er det for at utvikle sig vitere fotografisk på lengere sigt, eller uttrykker innlegende hvad man erfaringsmessigt vett gir lesere/komentare?

    blogg kan være et bra set dokumentere, og bevare sine skitser utkast for sine ideer og tanker for seg selv og andre. men samtidig er faren at miste fokus på perspektiverne man jobber mot?

    Mikkel

    ReplyDelete
  4. Mikkel, du får starte å blogge, så du vet hva du snakker om ;)
    Ambisjonene og hensikten bak en blogg er like unik som det finnes antall bloggere, og springer ut ifra et formidlingsbehov. Med mindre man har et veldig smalt konsept for bloggen sin, så ligger det mere til rette for spontanintet og "ektehet", framfor å ha rigide limits (selvsensur) på hva som publiseres. Men nisjeblogger kan selvfølgelig også være interessange.

    ReplyDelete