22 February 2009

Pannkakor på söndag


Jag, Tereze, Robert och Vanja vaknade till en tjock snödimma som omgav huset. Men under tiden som pannkakorna stektes i köket och Vanja misslyckat blev väckt med en speldosa kom solen fram och nu smälter snön sakta bort och man kan ju vara naiv och hoppas på vitsippor och vår.
 Idag är det söndag.... "sönernas dag" som man säger. Heh. Om ni vet vad jag menar? Sonen som gick och aldrig kom tillbaka. Hrm.
Jag ska fortsätta jobba på skolsöknader och äta resterna utav pumpsoppan från igår. Förhoppningsvis får jag sett The fox and the child ikväll. Den filmen verkar ju handla om min inre la-la-naiva-sida... tänka sig.

 Jag hoppas att alla som tryckte på ulicam idag också får en spännande söndag.

3 comments:

  1. Först läste jag: "vaknade av en tjock mödomshinna" haha.

    ReplyDelete
  2. Hahaha, gött gött, ska börja så i nästa inlägg! Skulle väl få flera att läsa vidare!

    ReplyDelete
  3. djuret på bilden ser nästan ut som nisse blandat md ett lejon, blandat med en pudel blandat med en draka...ouhuhuhuhu

    ReplyDelete