01 February 2009

Nu finns det inget mer bagage!

Kenza, Hampus, Patrik och Uli


Där stod jag, med 15 andra och tittade på ett tomt bagageband i Oslo. Och så sa högtalarna, " Nu kommer det inte mer bagage! Gå till sas service". Och dit gick vi. Som apor stod vi och fattade ingenting. 15 väskor kan väl inte försvinna? Jo. Köpenhamns flygplats krånglar lite så varje gång det kommer ett flyg därifrån så saknas det massa bagage. Men men. 6 timmar i Oslo. Jag fick en platt röv, så mycket kan jag säga. Flyg till Bodö. Hopp in i nytt plan. Framme i Svolvaer. Patrik kikar. Hampus flyr in på dass. Vi åker till skolan och två timmar senare kommer en gubbe i vit bil och lämnar min väska till mig. "Tusen takk" säger jag.

 Nu är jag i Lofoten. Det är varmare här än i Lund.

4 comments:

  1. första kommentaren? eller? (;^B)

    ReplyDelete
  2. more uli , less kenza!

    ReplyDelete
  3. Uli eier Kenza, longtime!
    Fordi Uli har kunstnerisk integritet, mens Kenza er et svenskt ludder.
    hah!

    ReplyDelete