10 February 2009

Mark är inte längre på marken


Igår vaknade jag till en jävla massa snö och till Björn, vår nya gästlärare, som duschade diskret bakom min vägg. Det lät som att det regnade. Men faktumet var sådant att det snöade. Ytterst förvirrande... sådär i gryningen. Gryning gryning det var och jag sov länge. 

 Efter lunch smet jag och Mark iväg och han gjorde inget annat förutom att lyfta från marken. "Pappa" lyfte. 
- Ingen kallar dig för pappa
- Jo, vissa gör
- Nej det gör dom inte.

Sedan fick jag en av de bästa kvällsmaten i folkhögskoletid. August hällde ut all sin mjölk över sin foto och datorväska och därefter firade han med att sniffa oboy. Två gånger. Den andra gången utblandad med peppar.
På kvällen drog några av oss iväg till Huldra för "effektiv fotografering", men det hela slutade med att Mark fes två äggluktande fisar och Hampus tog av sig sin fäktningsmask och gick. Jag, Patrik och Therese blev kvar och kasta lite med håret.
 Idag har det snöat mer här vid skolan än vad jag kan minnas under mina två förra år på folkhögskolan. 

3 comments:

  1. http://tedpersson.com/post/76596868/best-image-sequence-ever

    ReplyDelete
  2. cool bild! det ser ut som han hänger i luften.

    oh well, kika in han här appropå ingenting!

    http://www.fohguild.org/forums/attachments/screenshots/100016d1234187317-funny-strange-random-pics-1234186991182.jpg

    ReplyDelete
  3. Hahaha... herregud... det blir fan alltid kul med igelkottar! (igel-KOTTE... tænk på det :)

    ReplyDelete