09 January 2009

Uli håller på att flippa

Lunch-snabbskiss från idag

Auurghh.. hela tio dagar kvar tills mina studier börjar... håller på att bli rastlösa som en APA!!!! Helt seriöst, känner mig smått hysterisk! Jag börjar få det svårt med att underhålla mig själv. Det är helt ok om man är flera som slappar länge, men när du är all-by-your-one-e-siess, då är det inga ballonger uppe i aprilluften.. säger jag bara. Speciellt inte i det här jä-v-la vädret.
 Jag fick i vart fall reda på att jag också kommit in på typografi och grafisk design kursen igår... vilket i o f s gör att jag förlorar min plats på utställningdesign kursen.. men det får väl gå. Jag har fortfarande också image making och illustrera med ljud.

 Jag är en sån person som har väldigt stort behov av att ha någonting att bita i. Någon som pushar mig, knepiga uppgifter, stora projekt med deadline. Det är kanske ansträngande men det får dina kugghjul att rulla i hjärnan.
 Mina egna kugghjul har ROSTAT IGEN.

Jag är som en husky som inte får dra släde... eller en setter som inte får jaga fågel... eller en fjortis som inte får lyssna på Amy Diamond.
 Därför vill jag verkligen gå på högskola till hösten och inte någon flummig washy washy förberedande folkhögskole skit utbildning.

Dunk dunk dunk.
Uli slår huvudet i väggen.

3 comments:

  1. "tänk bara sen när du väl börjat jobba och plugga då kommer du sakna tiden då du bara slappa" Så har många sagt till mig och de e bara dum dum i gum gum. Tror vi får prata salsa träning i afton.
    pussis kramis anga och kalle den balle

    ReplyDelete
  2. aargghhhh...dit inlägg var som en spegel av det som händer inne mig. I hate everythiiiiing!! och det är inte den "hate everything" som Lara's " oe morning I woke up and I just haaated evertyhgn"...det är den dåliga sorten...*grååååt*

    ReplyDelete
  3. Nej! Skitstuga!
    Vad har hänt? Du får kanske skriva på mail?
    Men fan, jo det är så... hata ALLT!!

    Och Angus... endeed, dumdum gumgum är det enda sättet att beskriva dessa människor!

    ReplyDelete