22 January 2009

Skuttande Januari


Som ett gammalt linfrö svävade jag fram mellan de döda vassen. Det var en torsdag förmiddag. Fingrar var röda och kalla som två små döda miniatyrsälar. Eller...dålig jämförelse. Snarare som två spinkiga rabiessmittade nakenpungdjur. Utan pungarna.
 Ja. Idag tog jag en bild. Det var länge sedan. Känns väl fint lite sådär nu senare.

 Tror jag har länkat till henne innan, men Lina Scheynius kan man kika på flera gånger... om man gillar hennes typ av fotografi. Jag gör i alla fall det. Märkligt efternamn... typ "tjej-nys". Jag nyser i vart fall inte som en tjej. Jag nyser som en stor 50-årig man. Ni skulle bara höra!

Hahahahahahahahaa!

3 comments:

  1. I love your blog. Especially all of the landscapes. I am definitely jealous of where you live. :)

    ReplyDelete
  2. Oeh, thank you dave, that's very sweet. Although all the landscapes wich include mountains are from a place that I used to live (Lofoten in norway) now I life in the southern part of Sweden.

    ReplyDelete