26 January 2009

Men... det var ju snuskigt

Misa och Dirk myser bland lofotbergen


Efter lunch på dagiset idag skulle jag läsa för barnen. Dom satt runt mig i en förväntansfull cirkel med morots/ketchupiga kinder. Jag drog fram en bok som handlade om en pojke som var jättelycklig. Hans föräldrar lekte hela tiden med honom och gav honom all den uppmärksamhet han ville ha. Och så byggde de en kungatron till honom(av stolar och skit), så klättrade han upp på den och började predika om allt som skulle vara fint i hans rike... och så skriver liksom författaren "Han såg inte sina föräldrar men han visste att de lyssnade", och på illustrationen står den lilla ungen uppe på sin hemmagjorda tron medan föräldrarna makes sweet sweet loving bakom/bredvid. 
Va..?
 Och ja, det är väldigt tydligt, nakna - med pappas hand på mammas rumpa. Haha. Jag började såklart storflabba men barnen förstod inte vad som var så speciellt. Sedan blir mamman så klart gravid och ungen får inte lika mycket uppmärksamhet. Men dom slutar inte ligga runt, när hans nye bror ploppar ut så vill han bygga en bil med honom och frågar föräldrarna om de kan bygga på deras madrass. "Nej, för den ska vi snart använda" säger mamman då och föräldrarna ser lite småkåta ut.

 Det var rätt komiskt. Barnen tyckte inte det var lika kul.

3 comments:

  1. hahaha klassiker att smyga in vuxenskämt i barnböcker/filmer för att föräldrar (eller dagisfröknar)också ska ha lite kul...
    Imorgon tänkte förresten några i korridoren förmodligen äta på nation, lust att hänga med??
    Kramisar/minus

    ReplyDelete
  2. Vilken tid är det? För jag har lektion till 21.00... bajs... då hinner jag nog inte... hade inte bangat annars... jaja, jag ringer dig

    ReplyDelete
  3. har krångel med mobil (hittar inte laddaren) men halv sju på göteborgs nation är det... Ring Anders vet ja om du vill ha mer info etc. Hoppas du får det kul i skolan (bättre än tillsammans snoriga barn i alla fall

    ReplyDelete