07 January 2009

Man ska nog inte vara ovanpå


Ovan ser ni en liten smygtitt på en vrå utav mitt rum. Jag tycker alltid det är så kul att veta hur folk bor, så jag tänkte visa en liten del av mitt. Under har ni en skiss på några glada typer. Kvinnan påminner om min mamma... tror det är ögonen.

Vet ni vad jag funderade på? Det är en ytterst självklar sak, men den bara ploppade sådär viktigt upp i mitt huvud. Jag läste kort om vad fotografen Mirielle de La Lez sa om hur det var att jobba på svalbard och runt nordpolen. Och så tänkte jag, man borde verkligen inte sitta och vara smart om saker som man inte upplevt. Eller, det jag menar är, det finns ofta folk (inklusive en själv) som sitter och bråkar om hur rätt de har om upplevelser, situationer eller människor som de själva egentligen aldrig varit en del av. Man ska inte tro att man förstår mer än vad man gör. Inga bilder och texter kan motsvara en riktigt upplevelse.
 Känner ni aldrig så? Att... varför tro att man är så väldigt mycket smartare? Det finns inget rätt. Med något. Egentligen.
Eller?
Jag är inte helt säker på vad jag pratar om.

No comments:

Post a Comment