29 January 2009

Läppstifts-Fredrik

Jag hade lagt denna bilden lite åt sidan för jag var osäker på om den passade läppstiftsprojektet... men eftersom projektet ändå är helt mongo-instabilt och ikke-fastställt så kan jag lägga upp den. Jag tycker den för övrigt passar väldigt fint som ett porträtt av Fredrik, läppstift åt sido. 

Idag är det torsdag och min syster Tereze kommer hem till Sverige igen! Hon tar med sig lilla katten Louis också... så nu har jag några nya modeller att jobba med. Och det behöver jag minsann. Självporträtt kan vara döden av en fotograf. Finns många relativt duktiga bloggande fotografer som bara bara tar självporträtt, och då blir jag orolig. Jag vill inte bli sådan. Jag vill inte vara an ass in the crack of humanity
 Man ska aldrig överskatta sig själv och underskatta en modell. 
Ni vet vad jag menar va? Ni vet att jag pratar om dina egna tår kontra din polares öra. Allt är som en syltklick på köksbordet... är det fortfarande sylt eller är det bara smuts?

5 comments:

  1. Lite av en chock o se sig själv när jag gick in på din blogg...Var inte beredd. Läppstift är fint. Tänk om hermelinen hade haft alla sina tår:-(

    ReplyDelete
  2. Hermelin älskar livet utan sina tår!! Det ger henne karaktär!

    ReplyDelete
  3. "... Tess har tagit med sig lilla katten Louis...". Håller inte med dig. Louis är inte liten!!!! Han är STOR. En av de största katterna jag sett. Han väger 7kg!!! Jösses. Om sådan rakare lägger sig i famnen på en under lung TV kväll så får man troligen så mycket ont i låren att man orkar inte resa sig upp igen o är tvungen att sova på TV-soffan. Men tänk om han under sin uppväxt hade fått ordentligt med foder i typ skinka från Lettland + rester från stekpannans fett så hade han vuxit ännu större o hade blivit som katten BEGEMOT i Bulgakovs roman "Mästare och Margaretha"

    ReplyDelete
  4. Han är ju inte stor! Du önskar nog att han såg ut som begamot, antingen eller liksom!
    Det är ju bara överhudsfett som hänger lite... han blev ju övergödd av misstag en gång i tiden.

    ReplyDelete
  5. ffyyy faaan..var ÄR ALL DENNA MOBBNING MOT MIN KATT???Fy fan, tror jag ska börja uppmuntra honom till att skita o kissa i era sängar...då jävlar kommer ni sluta prata om att han är FET!!??Han är bara "luddig" pga av sin vinterpäls :P.

    ReplyDelete