03 January 2009

Jacek Yerka


Illustrationer av Jacek Yerka

Jacek målar på ett väldigt unikt och surrealistiskt sätt, fullt med detaljer och olika dimensioner. Hans hemsida hittar ni här, titta gärna igenom... men kom ihåg att ge bilderna lite tid, flimmrar man förbi dom för snabbt kan man missa vad de faktiskt innehåller.

 Idag vaknade jag på ett obra sätt. Jag hade massa drömmar om Lofoten, hur jag sprang omkring inne i havet och högst uppe på enorma skepp över 50 meter höga. Allt detta var helt fint. Vi skämtade hela tiden och jag har i princip aldrig skrattat så mycket i en dröm som denna. Jag tror det är för att drömmen var i folkhögskole tema och att regelbunden humor är något av basen där.
 Men, så slutar det med att jag blir torterad med orgelmusik(va fan) inne i ett blött rum på båten och så BAM - hoppas skitkatten Simba upp på min mage och väcker mig med ett Huueeefff!
Mjau mjau mjau!

2 comments:

  1. We like we like ...:D...diggar Jacek...hade avgudat att ha trycket " the painters kitchen" hemma hos mig....far en sandar fin varm kansla i magen o det spritter i tarna nar jag tittar pa den!!!
    P.s thank god du lade in nagot pa din blogg idag, haller pa att bega sjalvmord pa jobbet av vantan pa att min sista dag ska ta sluuuut D.S

    ReplyDelete
  2. Haha, ja, du lät lite desperat i ditt senaste inlägg så jag tänkte att det kunde vara bra om jag lade upp något som du kunde bläddra i :) Skönt med sista dagen då!
    Jag ska pyssla iväg till Elita nu och käka frikadellsoppa. Hoho.

    ReplyDelete