17 January 2009

Havsväsen




Tryck på bilderna för att se korrekt färgsaturation och skärpa.

 Ett år tillbaka satt jag med Simon i soffakroken och sa "Kan jag visa dig en bild som du måste döma helt fotografiskt? Inte tänka på faktumet att jag är naken. Jag vill bara veta om det är för... sexuellt."
" Ja det kan jag väl" sa Simon.
Simon tittar.
" Nä, den är nog lite för kinky"
" Verkligen? Varför?"
" Ja, med tanke på var du har händerna"
 Och så lade jag bilden åt sidan. Men det är märkligt. Jag la nyligen ihop en serie för en saga (lilla sjöjungfrun), och såg inget sexuellt i den här bilden alls. Så Simon, nu är det väl inte bara mellan dig och mig längre. Hahhai! Haj. Som simmar i havet.

 Jag tror min mörka period börjar gå över! Självförtroende har sakta kommit tillbaka igen. Jag går runt i strumpbyxor och lagar 5 liter soppa. Det är vackert. Börjar klia lite i fingrarna att ta upp kameran igen. Kanske låta pennan vila lite? Kanske bli berusad och somna under ett bord?
 Nästa vecka börjar studierna och om två veckor drar det iväg till Lofoten igen.
 Men ikväll... ikväll blir det en flaska vin, en klänning och jag, Vanja, Mina och Anders på dansgolvet. Yessssssss.

6 comments:

  1. Om de var någon som var kinkey på dom bilderna så var de ju misa :P
    De var en jätte najs bild lite naket måste man ju ha i sin vardag.
    Nu får jag väl klä på mig så ni inte blir sura för jag e sen ännu en gång. Ses snart huggs

    ReplyDelete
  2. Ahh döuu! Vikket fruntimmorr döu värrkar vaura! Gou fantasy ou snygga kourrt! Åsså edd helröör pau de? Baura ente rääven tar dej inadd ellerr adt döuu vauknar opp me en redi föuling te karr föörr dau four döu gi hann pau flabben.

    ReplyDelete
  3. Mycket fina reflexer i vattnet! Att dom omsluter ansiktet precis så med den rörelsekänslan! Kanske känns lite som att du försöker dölja "något" med händerna så som dom är böjda och det splittrar bilden en aning? Om tex ena handen hade döljt lite mindre utan att visa mer än vad du ville så hade det gjort något med spänningen..även i kompositionen mellan armar/händer???

    Fint!

    ReplyDelete
  4. Pinsamtystnad.blogg.no
    Fyller ett år!!! Gå inte och kolla och följ den slavisk varje dag!!
    Ulli.. you doing great.

    ReplyDelete
  5. Tack för kommentarer,
    Angus: självklart är Misa den snuskiga!

    Pinsam tystnad: sluta göra reklam era hamstrar, jag ska spanka er då jag kommer upp!

    Allmänt: nytt inlägg kommer upp snart.. jag är bara plötsligt aldrig hemma.

    ReplyDelete
  6. wow yes! i love the picture.
    i actually was reading through,
    hans Christian Andersen's "The Little Mermaid"
    not to long ago, such a great story.
    great job :)

    ReplyDelete