21 January 2009

Dagen då meteoren slog ner



Klicka på bilderna för full upplösning


Det är intressant hur havet förändras beroende på hur många som finns i det. Jag tycker att bilderna visar tre helt olika hav(tagna förra sommaren i Lettland). 
Havet är mÿsigt. Jag har plaskat runt i simhallen för att återfå havskänslan, men det går inte helt. Så senast slutade det upp med att jag fascinerat satt och glodde på dom långa, solbrända, blonda gudinnorna som var simfröknar. Den heta killen som var instruktör hamnade i skuggan bredvid sådana brudar. Let me tell you.

I Lördags medan Mina och Anders satt och försökte DJ:a lite musik stod jag med mitt vinglas och stirrade ut på himlen. Och så WÄÄUM lös den upp. De andra två såg ingenting så jag stod ensam och förundrades. Senare fick jag reda på att det varit en meteor. Crazy. Jordbävning och meteor. Skåne is the place to be. Se klipp på meteoren här.

 Jag har börjat vikariera då och då på förskolor nu. Igår blev jag ned-nyst av en snorig unge. Det var äckligt. Men sedan finns det de som bara dreeeglar ner din arm eller biter dig hysteriskt. Mixade känslor. Skulle aldrig kunna jobba som det dock. Känns inte som att ens intelligens kommer till full användning. Det är mysigt när man ska lägga dom dock. Då kan man gnugga deras rygga på humma på mercedes vaggvisa (vers 2). Men den verkar ju bara skrämma dom. 
 Igår hade jag mitt första upprop samt första lektion, var märkligt att vara inne i en stor byggnad som kryllar av estetisk verksamhet och så en massa unga människor som är glada. Var länge sedan jag var i skola.

 Hursomhelst, dagarnas börjar fyllas upp över kanten nu så det blir väl mindre uppdatering av bloggen framöver. Fast jag ska göra mitt bästa!

3 comments:

  1. duktig Ulrika,ja gör ditt bästa :)

    ReplyDelete
  2. Hej! jag måste bara säga att jag gillar din sida som fan. du är duktig! sjukt inspirerande stopmotion filmer!

    ReplyDelete