27 January 2009

AUURGHH för ett jävla dagis det är här inne!!


Jag skulle kanske önska att jag var den där snälla fina dagisfröken som alltid har tålamod. Men jag är inte helt en sådan person. Jag tycker om att leka aggressivt med barn och att äta dubbelt så mycket fruktkräm som dom. Att berätta nonsens för dom och förvirra deras sanning. Jag tycker om att springa och skrika. Men som en fröken, gör man inget utav dessa saker. Man ska bara hålla odjuren under kontroll medan dom snorar ner dig med de tjockaste grönaste korvarna du kan tänka dig. Det finns inget kul i det alls. Det är som att sitta 2 meter från ett stort bord där alla skrattar och har kul men du får liksom inte vara med. Inte för att jag VILL leka med deg, för vad är det för mening med det?? Baka något man inte kan äta? Jag vill inte heller bajsa med dörren öppen och sedan skrika "Hallå!!! Torka MIG!"... framförallt vill jag inte vara den nervösa ungen som kommer försiktigt framspringandes med byxorna nere och stammar "jag.. jag..har bajsat p..på mig". Och så vill man inte vara den mobbade, som blir utknuffad från 2-barns cyklar och som alla säger "Fröken!! Hon går efter oss hela tiden, hon stör, hon är inte vår vän!". Eller den där mysko blonda ungen som sprut-spottar ut bönorna på matbordet och säger "Jag är Svensk!" och pekar förnedrande på alla utlänningar.

 Barn är ju helt mongo. Jag ska ta lite paus från vikarierandet. Äta en banan och tänka på varför saker är som dom är.

 Skisserna och pärlorna ovan är time-kill som jag pysslat ihop under dö-timmarna på förskolorna.

4 comments:

  1. HaHaha!!
    Jag tycker du låter som en fantastisk dagisfröken! Skulle ge vad som helst för att se dig, och barnens reaktioner, under fruktkrämsrejset :)

    Kanske skulle det vara nyttigt för dem med en Uli som springer runt och lever jävel! Ja, man kan väl anta att det blir lite olika reaktioner - beroende på om det är ett nervöst barn, ett tryggt barn eller en dagisfröken...

    ReplyDelete
  2. Hej Uli,

    skulle vilja se dig in action på dagis! Ramlade på dom här stop-motion filmerna.

    http://www.onewingfly.com/

    den första är fin tex..Kanske kan dom inspirera?

    ReplyDelete
  3. OOooo, tack Freddy! Den första var verkligen rolig.. men den i kartonglandskapet var rätt intressant också. Verkligen kul inspiration :)

    Hans: Jag önskar att dagisfröknar fick vara jävlar.. men det ses ner på av någon märklig anledning :(

    ReplyDelete
  4. Haha, spot on beskrivning av dagislivet..

    ReplyDelete