20 December 2008

Oh Deer!

 Detta är första försöket på en konstnärlig version av ett uppstoppat renhuvud. Det är relativt simpelt att göra en, fixa bara en träplatta, lite hönsnät,några grenar och gipsbindor. Träplattan tiggde jag av byggarbetarna som håller till nära mitt hus, dom sågade upp plattan och allt, vilka snus-killar! Men dom blir alltid väldigt vänliga då det kommer en kvinna in på deras område. Hönsnät kan man bl a hitta på byggvaruhus eller större blomsteraffärer.
 När man byggt upp en mall lindar man in den i gipsbindor som man doppar i vatten, kom bara ihåg att inte spola ner det vattnet i vasken sen! Då kan rören gipsa igen. Annars kan man så klart bygga med papier maché. Min ren blev ca 1 meter hög. Tror jag ska fortsätta med lite mer exotiska djur... elefant...giraff... eller kanske en svan?
 För nog försöka på nytt, Pappa bjäffade ju bara: varför är hornen så långa - varför har den inga ordentliga ögon - varför är mulen så slarvigt gjord...bla bla.

Illustratörer

6 comments:

  1. serr as.
    Jeg satt og renkte på å lage hønsenetting og gipsbind masker her om dagen, i mangel av inpirasjon til å ta bilder tenkte jeg å lage en dyremaske og ta selvportretter i den da....
    syre at en kan komme på å lage hønsenetting-gipsbing dyrehoder både i norge og i sverige på en gang...også er vi ikke norske og svenske engang...
    syre...
    -mannen med rosen

    ReplyDelete
  2. JA, jag var naken i snön och det gjorde ont på ett skönt sätt. Jag älskar att du gör konst. Vet du nån brud i Lofoten som har mycket hår under armarna? Helst under 35 år så att det är någon tanke bakom än att det bara är av lata mammor på 45.

    ReplyDelete
  3. Therése; jag kan inte direkt komma å tänka på ngn med hår under armarna i Loffen... men jag tror nog att du kommer hitta flera om du smyger förbi konst och filmskolan en eftermiddag!

    Mateusz: Suck... det är den där östeuropeiska draget till hönsnät och bondgården... och gipsbindor och sjukhus... för vi är sjuka av oss. Eh... eller nåe. Fantastiskt är det i vart fall :)

    ReplyDelete
  4. Jeg er imponert. Og Andreas med. Du er ei grepa dame Uli!

    ReplyDelete
  5. när jag kommer hem kan du lära mig at göra en såndär deer..fast som är en djävulskatt :P?tror jag ska öppna en konstatelje' när jag kommer hem där jag ska ställa ut allt du gör ;)...we'll be riiiiich

    ReplyDelete
  6. tack kammy å andreas å syster :)

    ReplyDelete