07 December 2008

Ny Kortfilm: Uli does the dance


video
Tryck play ovan

Ännu en stop motion film har blivit klippt ihop! Detta är ju som alltid bara en lek, men det är rätt kul att göra. Denna gick mycket snabbare än jag hade trott. Satte bara upp ett gult tyg, en peruk på huvudet, och sedan låste jag min kamera på serietagning under ca 8 GB. Men filmen består bara utav 380 bilder.
Låten är av M.I.A och heter Banana Skit. M.I.A är förresten en av de coolaste brudarna där ute, för de som inte vet. Tack Simon för att du spelade henne för mig! Hon fick dessutom stor inverkan på vår magdansshow i Lofoten! På filmen så skämtdansar jag bara, men jag har annars dansat orientaliskt i 5 år. Heh. Fast ni får inte skratta åt mig eftersom det inte framgår :)

3 comments:

  1. Likte den lille robotdansen på slutten der. Hvor kom den fra? :)

    ReplyDelete
  2. Systra Tess&CoDecember 8, 2008 at 3:38 PM

    we like we like we like! mycket komplimanger o stor applad fran den italienska publiken! go Ulli!

    ReplyDelete
  3. Haha... tack italienska publiken!

    ReplyDelete