03 December 2008

Minns du Kina?


Efter mitt och Vanjas kaffedrickande kunde jag inte somna. Så jag satt och kolla igenom lite gamla resebilder tills klockan tickade över både ett och två. Först snubblade jag över Kina. Här var jag väl 16 år. Överst är en bild pappa tog på mig på bron till sheraton hotellet. Sheraton är stort och pampigt med glashiss och små kineser. Sheratons frukostbuffe består av tusentals frukter, bröd, kötter, sushi, fiskar, flingor, korvar, ägg, juicer... eller bara allt sådant som man kan äta i flera dagar. I flera rum. Det var helt sjukt.
Sjuk blev jag också.
En middag som jag själv inte behövde betala slutade med 2 fruktcocktails, 2 glas kinesiskt vin(värsta skiten), en förrätt, huvudrätt och en stor fet dessert. Nästa dag åkte alla till kinesiska muren och jag spenderade min dag med toalettstolen.

Nedersta bilden är helt mysko. Jag och pappa nördade runt i Peking på natten och pappa insistera på att bli fotograferad bredvid en kinesisk soldat med min rosa natt-sova-ögon-grej som Vanja och Mina gett mig en gång på skoj. Ja, och där var bilden.

No comments:

Post a Comment