15 December 2008

En värdelös måndag


 För ungefär en månad sen satt jag och Vanja i de här båtarna och flöt fram som två amöbor på Srinigars floder. Den andra bilden är tagen av... eh... nån dude från Canada. Blomman i mitt hår fick jag från en förbipasserande blomsterförsäljare.

 Idag har jag presterat lika bra som en gravid koala. Istället för att vakna till min väckarklocka valde jag att drömma vidare om tomtar och troll. Istället för att börja skissa på några söknader till designskolor åkte jag och shoppade. 
Och när jag kom hem och skulle börja skissa så bakade jag en äppelkaka istället.
 Kaka. Va gott det är.
Och istället för att printa en ny upplaga Korpuskalendrar på kvällen ska jag pysa iväg till Mina och Vanja för att skvallra om rosa tighst och killar och chokladbollar.
 Ja. Ni vet hur det är.

Och så ser jag på mig själv i spegeln på kvällen och suckar. Tänker, Ja Ulrika... du är mig då en stor fet besvikelse. Och så lägger jag mig och känner mig som en bananfluga.
 Buzz.
Ja. Sådär fet och irriterande.

9 comments:

  1. Var det jordskjelv i Lund og?

    ReplyDelete
  2. CRAZY!
    Var det hardt at du datt?

    ReplyDelete
  3. Nei, jag låg i sängen och bara tittade på allting runt mig som skakade. Kände du också av den? Men nu kan väl inte känt den så mye?

    ReplyDelete
  4. Her kjente vi ingenting. Det var bare borte hos dere, jeg bare lurte på om den traff hele Skåne.

    Var det så kult at du håper det skjer igjen, eller var det ucool?

    ReplyDelete
  5. du vet..det ar ganska sa normalt o halsosamt att leka bananfluga i din alder. Du&Jag har blivit uppfostrade till att vara alldeles for sjalvkritiska och ambitiosa till nivan att vi alltid tycker vi ar skit. sa bara ta det lugnt o fortsatt vara bananfluga..det behovs! stora kramen

    ReplyDelete
  6. Nu Jūs tē kā princes no filmas, kuras izklaidējas braucot ar laivu pa upi. Super vienkārši :)

    ReplyDelete