23 November 2008

Uli opererar


Foto: Läkare som ofrivilligt har läppstift.

Jag vet att jag sa att jag bara skulle dricka nyponsoppa och glo på min julgran idag.
 Men jag ville ta en bild av pappa till mitt läppstiftsprojekt och undrade om det inte skulle gå och följa med då han opererar. Vilket det så klart gjorde. Dock fungerade inte min idé om att måla ett par läppar på munskyddet och sjuksköterskan var alltid i vägen under operationen... så det hela blev lite upp och ner. Men så tog jag några snapshots i omklädningsrummet. Tror dock inte det håller till serien. Hmm... får se. Det var i alla fall kul att gå omkring i scrubs och en sådan där fule-muslim-operations-luva. Och så blev jag inte illamående eller svimel av blodet och köttet och hammrandet och knivandet, så det var ju trevligt.

 Rubymag har förresten några nya nummer, kolla in dom här.

4 comments:

  1. Ett par fylliga röda läppar på munskyddet hade varit intressant! Vid första anblicken skrattretande men sedan skulle det naturligtvis tankarna lett in på läkarens auktoritet och makt-/ansvarsställning. Känslan av att låta en galen clown fritt få gå loss med skalpell och stämjärn på en försvarslös människa kan nog hos många väcka ett visst illamående...

    ReplyDelete
  2. hmm, har tatt teip over canon logoen ?

    ReplyDelete
  3. Haha.. jo det har jag - tänk att någon tänker på en sådan småsak?

    ReplyDelete
  4. hohoho,pappa med lappsstift trodde da jag aldrig jag skulle fa se i mitt liv ;). duktig bull som ej svimmade!

    ReplyDelete