19 November 2008

Jag föll i mina gummistövlar

Idag var dagen av revolution. Dagen då läppstiftsprojektet skulle komma igång. Ni kanske undrar exakt vad läppstifts-projektet är? Jo, det vibrerar ju fortfarande ganska löst såhär i novemberluften, men grundidéen går ut på en serie porträtt av karaktäristiska människor med läppstift. Varför med läppstift? Jo, för att kunna bära starkt rött läppstift måste man ha lite sass och karaktär. Enligt mig. Och att då måla läppstift på redan karaktärfyllda människor är som att rama in dom. Första porträttet blev av vackra Mina med hennes skosamling. Bilden får ni inte se just nu för ibland måste man vänta lite. Ni får vänta.
 Jag hade tagit min nya, feta, funna cykel Ulla B till Mina, p g a att den har en fet pakethållare som jag får plats med stativ och kameraprylar på. Men Ulla B är inte så stadig ska ni veta. När jag åkte glad och hurtig genom regnet för att ta mig vidare till konsthallen som har en stor fotoutställning så gjorde Ulla B just det som coola cyklar aldrig skulle gjort. Hon ville inte slira upp på en trottoarkant utan trillade som en gammal kärring vilket gjorde att jag också låg där på den blöta asfalten i mina gummistövlar som en kärring.
 Som. en. kärring.
 Och studenterna i närområdet åkte bara förbi mig och fnissade smått.

 Jag var tvungen att åka in till botaniska parken efter detta. Jag tycker om alla de olika lukterna i de olika växtrummen. Kaktusrummet luktar stark honung, det fuktigaste djungelrummet luktar lettiska grisbönor, och det svala rummet längst ut luktar som den sötaste jasminbusken på sommaren.

 Nu måste jag åka iväg på krokikurs. Jag hoppas modellen är en het brud och inte en gubbe med sladdrig rumpa, för jag har redan känt mig som en kärring en gång idag.

3 comments:

  1. i like those foxy characters:)

    ReplyDelete
  2. har ar nagon pa G alltsa...o sa sager de att lund ar trakigt. jag skulle tycka det var skitkul att trilla i gummistovlar i regnet....sant hander aldrig har...max kan du fa en pizza i ansiktet nar du gar forbi ett hoghus

    ReplyDelete
  3. Hehehhaha... jag skulle gilla en pizza i huvudet faktiskt! Låter mumsigt.

    ReplyDelete