27 November 2008

Isprinsessan Xiao

 Det var en sådan där fuktig onsdag eftermiddag och jag ankom till ishallen lagom ful i hjärnan. Sprang in på dasset för att snyta mig och sedan snubblade jag vidare till den stora rinken. Där spelade de långsam klassisk musik och så var där en liten liten pojke och en liten liten flicka som paråkte som två små svanar på isen. Jag blev helt paff och stod bara och såg häpnande på dom. Wow. Tänk om jag hade haft den elegansen när jag var 6 år? Men nej. När jag var 6 år betedde jag mig mest som en grottmänniska. 
 Jag mötte upp med Xiao xiao och tillsammans smutsade vi ner glaset/plastet runt rinken. Det är inte det lättaste att fotografera någon bakom det där skitglaset ska ni veta, för modellen hör ingenting! Så jag var tvungen att smyga runt hörnet varje gång jag skulle säga, imma lite mer och sära mindre på fingrarna eller titta mer passionerat på mig, som om jag vore din ä-älskare.
 På måndagar har dom kurs för vuxna... kanske ska Uli våga? På med ullkallingarna. Ull ull.

 Ja. Två timmar i ishallen och jag ankom lagom nedfrusen till krokikursen senare. Fick sitta med vantar på fötterna. Det var spralligt. Modellen var rätt kass dock. 
 Men, nu ska jag på fest, hoppas ni får en fin torsdagkväll :)

2 comments:

  1. Ull-knull.. Kolla denna damen.. hon ær rætt kul..
    http://www.flickr.com/photos/rosie_hardy/
    Hoppas allt ær bra med dig.. kram PAtrik

    ReplyDelete
  2. Ooew, tack söte pancakes! Var jätteintressant att gå igenom hennes bilder... allt är inte lika bra men hon inspirerar verkligen... fick redan ett par nya idéer i huvudet :)
    Allt är bra med mig, men hoppas det är finare med dig!
    Ulikram

    ReplyDelete