18 November 2008

Det regnar ute

Det regnar ute.
 Under förmiddagen satt jag i min pyjamas och skissade träd och hundar.
 Och jag måste säga, om det i min fagra framtid stod mellan HDK (Högskolan för design och konsthantverk) och HFF (Högskolan för fotografi) skulle jag lugnt valt HDK. Du kan trixa mycket med foto, men ibland känns det som att man aldrig lyckas skapa en så speciell värld som man kan med illustration.
 Och vet ni, när vi väl pratar om framtiden, jag skulle hellre gifta mig med en illustratör än en fotograf. En fotograf skulle förmodligen vara arrogant och bära strykna byxor. En illustratör skulle skratta och läsa barnböcker och ha massa färgpennor som jag kunde låna. Som den här killen, han målar lite och surfar lite. Det är ju en sån person man vill ut och bygga en trähytta med i skogen på sommaren.
 Hade inte det vart kult? En trähytta och en ataljé. Och en stor rysk varghund som heter Bengt. Ska bli spännande i framtiden. Undrar om det regnar mycket där också?

2 comments:

  1. Nå er du ikke helt fair mot fotografer synest jeg.
    Vi er kanskje arogante, men vi har ikke strøkne bukser.Noen av oss har faktisk masser med filtpenner i merksnodige farger =)
    -m

    ReplyDelete
  2. Hih, Mateusz - jag vet att DU har coole fargepennor! Jag underskattar inte alla fotografer :)

    ReplyDelete