03 October 2008

VINN KORPUSKALENDER!!



 Hej alla Ulicam-läsare! Nu ska en Korpuskalender skickas iväg till en lycklig vinnare. Jag kan garantera sensation då alla är nya korpuskreationer och flera färdigskissade i det artistiska landet Italien, och då måste det ju bli bra, eller vä?(Gammalt inlägg om korpus kan du se här)

 Anmälan är väldigt enkel, du klickar in på kommentarfältet nedan, skriver ditt namn samt en kort kommentar till varför du gillar Korpus. Kom ihåg att humor och fiffighet är det som Ulicam tycker bäst om.

Ex: Berit Beritson, jag gillar korpus öron då de påminner om mina fötter.

Jag skriver vem vinnaren är på måndag. Och då får personen maila sin adress till mig eller alternativt redan ha skrivit den i kommentarfältet. Men detta är frivilligt. 

 Om det sedan finns någon som mot all förmodan är intresserad av att köpa en kalender är det bara att kontakta mig på ulricake@gmail.com, den är 13x26 centimeter stor (vikt i 13x13 cm) och utskriven på hård cappucinofärgat papper.
 Fler illustrationer från Kalendern kommer upp på bloggen nästa vecka.

/  massa handvifftningar från Uli

14 comments:

  1. David Nordblad:

    Korpus kalender vill jag ha, för jag är go och glad, tralla lalla la (skall läsas som ett rim)

    Korpus är cool!

    plus du e grym på att teckna =D

    kram kram

    ReplyDelete
  2. Tereze Kestere:

    Vinna en pinne
    icke jag nej

    Korpus burpus
    jag vinnus

    då jag glader
    i många tager =)

    måste man ju liksom vara lite internationell o kunna lite språk för att förstå tha shit jag skrev =)!
    puss

    ReplyDelete
  3. Kristin Olofsson;
    Korpus Korpus, du är min enda
    vän.
    Du är den som håller reda på vilken månad som är
    sän’t.
    Korpus Korpus - du börjar med
    K
    - precis som jag, då jag inte stavas med
    H.
    Korpus Korpus, under dina eskapader är du så
    tapper.
    Jag skulle vilja följa med ditt år på
    papper.

    Adjöss!

    ReplyDelete
  4. Oh my Lord teh CUTENESS!!!
    Jeg ønsker meg en Korpus kalender fordi den minner meg veldig om ei jettegrym og ikke minst jettesøt jente jeg møtte på en bar i Kabelvåg.
    Ser for meg at korpus ler med hennes latter.

    Hilsen "Mannen med rosen"

    ReplyDelete
  5. Korpus ger vibrationer. Korpus väcker nyfikenhet och ställer en hel del frågor till åskådarens inre "Jag" men ger aldrig några svar. Korpus frågar ofta- "vad har hänt med dina vingar som utan inträdes biljett bär dig till Fantasilandet?" . Varför har mellanrummet mellan "börsta tänder, gå till jobbet, laga mat, städa..." och "njuta, släppa tankar fria..." blivit milslångt?
    O en sak till - jaj gillar att Korpus är så oberoende och neutral i sin grafiska gestalt.

    ReplyDelete
  6. Jeg kommer ikke til å prøve og være fiffig eller morsom for å vinne denne, ettersom jeg heller vil betale for den. Det fortjener du. Dette virket veldig, veldig fett. Også må man jo støtte opp om kunstnerbekjente.

    Hvor mye skal du ha for den?

    ReplyDelete
  7. og alle ble eid av lasse =)

    ReplyDelete
  8. Haha, ja det var väldigt fint sagt Lasse, jag skickar info till din mail,
    ULi

    ReplyDelete
  9. Jeg vil også betale. Sånn at du kan drikke mer Vait Røssjan og gå på gatan.

    Jeg jeg jeg, du du du, KORPUS.

    Hurra Heia Hurra. Korpus lever i midten av alt. Sant nok.

    ReplyDelete
  10. Nämen, ni med era betalningar, ni skrämmer ju bort folk som vill tävla :P
    Kom ihåg att jag inte gjort kalendern för pengar, jag vill ju att korpus ska få höra vilja fina öron han har och sådär :)

    / Uli

    ReplyDelete
  11. mina och anders!!!!!!!!!!!October 5, 2008 at 4:02 AM

    hej hopp barkbus vi vil ha korpus!!!
    du kan få bailysmouusse, de e gousse. ps. eftersom vi är fulla borde vi få vinna för det e så. ja!

    ReplyDelete
  12. Om jag får bullar på tisdag får ni kalender av mig, era fyllehönor :P

    ReplyDelete
  13. I dag fikk jeg den i posten. Over ALL forventning. Løp og kjøp, sier Lasse da.

    ReplyDelete