01 October 2008

Och så flyger vi hem igen

10 dagar försvann och rätt som det var satt jag på flyget hem igen. Att flyga över alperna var så väldigt fint(se bild ovan) att det kändes som att jag var tillbaka i Lofoten och rätt som det var blev jag väldigt nostalgisk och kände för att säga "Ha de på bade".
 Jag anlände från ett sensommrigt Italien till ett väldigt regnigt och grått Sverige. Men det gjorde ingenting, det lilla mumintrollet inuti mig var även glad för det kalla och gråa. 
 Så när kvällsgryningen slog in tände jag några stearinljus runt badkaret och gömde mig under den rykande vattenytan med en muminbok över mina ögon. Då och då lät jag mina öron titta upp för att höra regnet smattra på takfönstret. Skrrs skrrs sa det. Och så dök jag ner igen och hörde inget annat förutom mina tår som gnuggade mot porslinet.

No comments:

Post a Comment