22 October 2008

Korpus badar

 Idag vaknade jag tidigt och pyste iväg till stadsbiblioteket. Där satt jag på barnavdelningen med böcker som "Kul med hund" och "Sticka dockkläder" runt mig under tiden som min ipod spelade Mozart och jag skissade på Korpus i vattnet.
 Jag blev så harmonisk av att se den lilla krabaten under vatten. Då tänkte jag lite på när jag själv kilar runt på stranden och sedan försvinner in i havet för att vara borta en lång lång stund tills alla undrar om jag försvunnit med strömmarna. Men som vanligt brukar jag bara pressa mig länge mot havsbotten och låta sanden kila längst med magen. Och sedan simmar jag för långt ut så jag kommer till det djupa och rätt som det är finns det bara sjögräs runt mig och så blir jag rädd. Om ni tittar noga på bilden så ser ni att Korpus inte är lycklig. Han är också rädd.

 Hur brukar ni själv bada?

2 comments:

  1. De var nog en av mina favoriter bland dom korpus teckningar jag sett. Så himla fin!!! När får jag en illustration å hänga på väggen? Snart tar jag bara en då du sitter å dricker en mint choklad och kollar på hundar :P när jag ser allt du gör på din blogg å alla vackra bilder och roliga filmer får de mig att vilja vara med :) ses imorgon kisses

    ReplyDelete
  2. Åh, Ang, you made my day :)
    Kommer förbi dig snart, står nu på mediamarket och spanar in PRYLAR. Hohohoo.

    ReplyDelete