26 October 2008

Kall Surf i Lofoten



 Jag nämner faktiskt inte Lofoten så mycket på bloggen. Nej nej (fastän det är det bästa plats jag vet). Men tänkte att det kunde vara fint i gröten att lägga upp något kort om det märkligaste man kan syssla med där uppe; surfing. Det finns en anledning till att jag håller mig som groupie då det kommer till Lofotsurf. 2 grader varmt, iskall vind och snö längst med kusten ger inte den mest inbjudande utsikten för att man ska hoppa in med hawaiibrallorna och chilla i vågorna. Men det finns många hårda själar där ute som tycker det är ok ok, bland annat dessa killarna och den här killen och de andra har ingen hemsida så vad ska man göra?
 För ni vet det finns fortfarande människor utan hemsidor. Det är vilt. Jo jag vet. Helt galet. 

2 comments:

  1. hey, Ulla! :) found this blog of yours by accident. i didn't know you were this much involved into photography, so profesionally. amazing photos! too bad you don't write in english. ;)

    Greetings, Ilze

    ReplyDelete
  2. Thank you Ilze!
    Photography is my pashion... I've just put it on a shelf for a little while since my inspirations has gone on holiday! But on Friday I'm going on holiday as well (India) were I hope to meet up with my old friend inspiration again.
    I'm having more and more international readers on my blog so I have considered turning over to english. But I'll see :)

    ReplyDelete