13 October 2008

Argt och sedan lite rött


 Idag blev jag arg. Sådär riktigt arg. Kan inte helt komma ihåg när jag varit så arg innan. Eller jo, kanske var det 6 månader sedan. Men det är spännande. Man blir helt varm i kroppen och så kokar det lite innanför ögonen. Man vill bara slå på allt och skrika och... ja, slå. Jag trodde att det skulle hjälpa om jag stack ut och joggade lite. Men cirka 100 meter senare kom jag ihåg att jag inte joggar och att jag faktiskt hatar att jogga. Men jag sprang upp och ned för backarna runt några hästar som betade. Dom gav mig några uttråkade blickar men tänkte mest på gräs. Gräs gräs gräs, that's the shit. 
 Vad ska man göra då? Ska man slå ner något? Då måste man ju plocka upp det senare. Orkar inte. Man kan inte prata med någon för om jag har lärt mig något de sista månaderna så är det att folk bryr sig och lyssnar lika gärna på dina problem som de rensar den där lilla ytan bakom toalettstolen. Det ligger liksom inte på prioriteringslistan. 

4 comments:

  1. känslomässig kausalitet = flicka är ledsen för att ingen finns att tala med och talar därför med ingen. Detta får till följd att mamma är ledsen för att hennes dotter inte hör av sig, vilket får till följd att den som älskar mamma undrar varför mamma är så ledsen!

    ReplyDelete
  2. lägg ägg, jag skrev arg, inte ledsen.

    ReplyDelete
  3. arg er et teit ord.
    stupjævlig forbanna har bedre slagkraft, føler jeg.

    Når jeg er forbanna, ser jeg på TV til jeg blir lei av både det og sinnet.

    ReplyDelete
  4. det ar ju klart att om du inte svarar folk som typ din syster nar hon fragar vad ar det sa kan du liksom inte halla pa o fortsatta vara skitforbannad pa att ingen vill lyssna pa dig! you'r like asking for it :P

    ReplyDelete