15 September 2008

Wake Up Call


Denna kortfilmen är ett idéutkast. Jag jobbade för Vanja på caféet idag och kom hem med ny energi. Det hjälper alltid att göra något ikke-estetiskt för att få igång hjärnan på nytt.
Filmen, som består av 230 fotografier, är en liten saga om allt som sker runt oss när vi sover. Och om att vi fortfarande bubblar mellan två olika dimensioner när vi vaknar.

Batman står faktiskt bredvid min väckarklocka och tvättbjörnen Racoon har sedan länge varit en av mina trognaste vänner ;)

Kom ihåg att filmen bara är en skiss av en idé, så kom gärna med synpunkter eller kritik.

video

6 comments:

  1. Skit, jag skrev ett kommentar, men sedan fick jag skapa ett blogg ID och när jaj blev klar så hamnade jaj tillbaka i kommentarfönstret som var tomt.
    Vad jaj ville ha sagt var det att jag gillar videosnutten. Den väcker intresse och frågan... vad händer sen???. Kanske kan du överväga att göra en serie sådana snuttar på tema Sunny day wake up, Rainy day wake up, Optimist wake up, Pessimist wake up o.s.v. O sedan go to bed snuttar med samma tema.

    ReplyDelete
  2. Haha, du vet att du också bara kan välja att skriva ditt namn eller vara anonym när du kommenterar?

    Kul att du gillade videon, är inte helt säker på att jag ska göra en serie av samma sak... men jag sitter lite fast i hur jag ska utveckla denna då det bara var ett idéutkast. Förmodligen ska jag göra den med en annan person och inte med mig själv, det är lättare att jobba då. Då får bara hålla utkik efter uppdateringar!

    - uli

    ReplyDelete
  3. Den var veldig Uli da.
    Enkelt og greit søt =)

    -m

    ReplyDelete
  4. love love rackoon som springer runt dig..far mig att tanka pa Louis pa morgonen....du minns val att det var din kaaara syster som gav dig rackoon i fodelsedagspresent en dag =)!?

    ReplyDelete
  5. HAHAHA Gulligt gjort! :D

    Tjejen på filmen var duktig som satt så stilla när du eller någon rufsade runt håret :D


    Men frågan är om jag orkar prova och ta 200+ bilder :P

    ReplyDelete
  6. Tack Fredrik, tjejen på filmen är jag själv och när man har en självutlösarsladd i handen går allting rätt snabbt... inkusive de 200 bilderna!

    ReplyDelete