21 September 2008

uli-barnvakt


När jag blir frågad om att sitta barnvakt brukar jag rynka på näsan och säga... "Mjaaa... alltså... eh". Men när det kommer till Mira och Mattis är det sällan jag säger nej. För det finns inga coolare ungar än dessa. Jag har följt med dom från första dagen de ploppade ut ur deras mammas, Sarmites, mage. Sarmite är konstnärlig och pappa Janne är sådär musikinvirvlad. Så i huset finns massa cd och lp-skivor blandat med fina konstnärliga objekt. Dessutom har dom sammetssoffor, och det är alltid COOLT.
 Så vi kokade en kastrull full med sojakorv, åt lite blåbärsbröd och sedan sa jag att vi skulle ut och släppa loss lite. (se. bilder ovan).
 Men sedan fick barnen välja aftonen och då blev det två tecknade filmer på rad, lagom för att hjärnan skulle RUTTNA ut. Suck... Shrek med svensk tal asss... inte bra.

 Ni ser hur mystisk Mira ser ut då hon ser på film? Det är ju nästan som att dokumentera femme fatals barndom!

No comments:

Post a Comment