24 September 2008

Tess

Syster Tereze på deras supersköna balkong. 

Och här sitter jag, Uli dum-suli, med katten Louis i knäet (som precis som jag sa, lärde sig att älska mig efter vart), magen full med melon och tar in eftermiddags-solen medan jag skissar klart Korpus kalendern. Igår var det dags för ännu en aperitivo, 2 mojitos, och så uppträdde en märklig brud som spelade housemusik med leksaker. Det var grejer det. Sen kom polisen och gav utestället böter p g a att alla hade det lite för trevligt. Sen blev jag presenterad som; Ulrika, young and unemployed... but she's cool. Sen brann en bil på gatan. Sen somnade Ulrika och Louis åt på hennes tår. Idag gjorde Tereze persiko-muffins. Ulrika uppskattar sin arbetslöshet. Och sin co-ol-het. 
 Varma kottar i era skogar, från Uli.

2 comments:

  1. Fortell mer om Korpus-kalenderen. Og brenner det ofte biler i Italia? Idag så jeg en fotoutstilling i Kr.sand som sugde balle, håper du slipper å se "Flagg og identitet"...

    ReplyDelete
  2. Nemen.. foto som suger? Ikke nåe bra det. Korpuskalendern blir visad och reklamgjord först då den är färdig, vilket den förmodligen blivit då jag kommit tillbaka till Lund. Men jag måste ha den för mig själv ett tag nu för att jag och Korpus ensamma kan komma överens om vad han bäst vill göra under ett år.
    Nei, bilar brinner ikke ofte i Italien... vet ikke helt varför det skedde. Var väl någon som ville ha det spänstigt :)

    ReplyDelete