18 September 2008

Självporträtt: Geirfugl

Jag vet ingenting om geirfugl. Kanske för att den är utdöd. Detta var Stians tema igen. Men jag kan tänka mig att den var en relativt låg-intelligent fågel som satt och gapade som vilken anka som helst.
 Igår var jag i Köpenhamn och fick ont i fötterna. Idag ringde jag larmkillarna för att byta batterier på en komplicerad trådlös magnetremsa. En sådan man har vid dörren för att alarmet ska ringa WIIIIEEWIIIIIEE då det kommer in en pedofil som man inte bjudit in. När jag bytt batterierna sa larmkillarna att jag var duktig. Jag höll med. Jag berättade för dom att jag köpte choklad för att belöna mig själv. De tyckte de jag var värd. Jag höll med.

 Detta är det sista självporträttet på länge. Det är tråkigt. Faktiskt. Stian har fortfarande inte levererat in sina två senaste och jag börjar misstänka att han kanske bara sitter och röker på i den där bussen istället för att trycka på canon-knappen. Ja. Jag tror faktiskt det.

 Jag tror även att jag börjar bli galen (Förresten) Lyssnar på mysko cirkusmusik och sitter i badkaret utan att tvätta håret. Och så blev jag arg på köttbullarna och dränkte dom i tikki massala gegga, och så brände jag dom. Varför det? Varför inte.

Illustratör som är bäst på att vara bättre: Daniel Egnéus
Fin agentur: Costume 3 pièces
Nagi nodas märkliga djur-hår-hattar

3 comments:

  1. 蒋松雪Songxue JiangSeptember 25, 2008 at 10:36 PM

    你好!很高兴来到你的blog~~~ 我是蒋松雪,现在住在Per家。(haha, I know your sister can understand Chinese~~...I like all your pictures, especially this one!!! The calm duck, and scared you...haha, that so great!!!) Hope you have a great time with you sister in Italy...Waiting for you post more pictures here)

    ReplyDelete
  2. Kjære Uli.

    Du vet nok intet om geirfugl, nei. Dette er en stokkand. men hva betyr vel det... Geirfuglen var nok ikke så dum - bare litt utilpass. Derfor slo vi den i hjel.

    Hilsen din gamle lærer.

    ReplyDelete
  3. Tack kära ni för kommentarer!
    Hih, jo jag vet att anden bredvid mig ikke er en geirfugl... det är ju JAG som ska vara geirfuglen bredvid stokkanden :)
    Jag hoppas ni får en förträfflig Lördag!
    Många kramar från Uli

    ReplyDelete