12 September 2008

Självporträtt; Beethovens 9. Symfoni

Jäkla Stian! Ger fram temat Beethovens 9. Symfoni och jag får ut inget av låten. Kan nästan inte tolka den. Tycket bara det är en fet RÖRA. Harmonisk ibland, men mest bara rajjtan tajjtan - för mycket instrument. Ett stökigt stilleben var det bästa jag kunde komma fram med.

 Camilla Engman linkade till ett intressant fotogalleri med folk som bor i naturen. Kika på det.
Paul Paper har också gjort en sådan sida som jag skulle älska att ha; it could be me, där man samlar artister från lite här och var och låter dom stå i rampljuset ett tag. Precis som med underbara Ruby Mag. Men jag tycker om att Paul Paper har gett alla ett tema till bilderna. Dock är det kanske något man först gör då man har lite kontakter i den artistiska världen. Och det enda jag omges av i Lund är akademiker som inte fattar vad en PENSEL är för något.

6 comments:

  1. Behaglig känsla i denna uli-puli. Svampskogen liksom. Take me there liksom. Bra!

    ReplyDelete
  2. I cant understand your blog, but your pictures are really beautiful!! looks great your work;)

    ReplyDelete
  3. Thank you (Simon too), I was going to change to English on the blog, but had the feeling that I couldn't express myself as good then :(
    Thank you for stopping by!

    ReplyDelete
  4. Oi oi oi
    Utrolig fett bilde Ulicake =)
    Kanskje jeg tenker feil, men jeg får en litt rart Joel Peter Whitkin følelse. Og det er jo bra, veldig bra, flinke jenta si ja =)

    koz & klemz Mateusz

    ReplyDelete
  5. Käre Mateusz, det var faktiskt exakt Whitkin jag hade i tankarna då jag tog bildet! Min pappa tycket inte alls idéen om ett avkapat huvud i ett stileben var speciellt bra. Nähe ne...

    ReplyDelete
  6. Er enig med Mateusz at det var en viss Witkin-følelse her. Flott.

    Men jeg ville mest av alt kommentere at jeg synes det er veldig merkelig at du ikke liker Beethovens niende.

    ReplyDelete