08 September 2008

När man går tillbaka i tiden





 Första projektet jag ovilligt hade i händerna då jag kom hem till Lund var att rensa ut allt skit från mitt rum som jag nu knappt bott i under två år. Och när man går igenom mappar, böcker och papper som bara pekar på att man var kass på allt, och höll på med helt hopplösa grejer, hjälper det inte att få upp ens självförtroende eller knäcka ut ny inspiration. Man blir bara trött i huvudet och tänker "Vad fan målade jag så jävla många älvor för?". Men igår, efter två långa veckor, blev jag faktiskt klar med all rensning/sortering. Och till min glädje hittade jag något som jag för en gångs skull inte skämdes över. Det var ett stort kuvert som innehöll min loggbok och alla papper från mitt projektarbete i trean. Det projektet som handlade om hundarna. Det var kanske det enda projektet jag hade lagt ner kärlek på under de tre meningslösa åren på samhällslinjen.
 Så nu har jag precis gått igenom sommarmapparna från det projektet.. och funnit dessa bilder som jag tydligen lagt bakom mig. Kan dock inte hitta vintermapparna, som var mina favoriter. Skit och bananer.
 Om jag fick välja skulle jag så klart bara göra detta. För även om det kan vara dumt att fotografera hundar hela livet så är det något av det roligaste jag vet. Men men ni vet... man får ju inte jobba med saker som gör en lycklig. Kassajobb på ICA, det är bättre. Mer seriöst.

No comments:

Post a Comment