01 September 2008

Jag tog ett plan

Airplane-hair. Drawn by Uli in airport. Airy.

Jag tog ett plan från Riga. 
 Men först satt jag med en bananmilkshake och skissade på Korpus som paragled ner i vargmunnar. Sedan skissade jag bilden här ovan. Väskbajsande planet och airplanehair flickan. Men så fick jag nog och tog mitt 15 kg handbagage och släpade mig bort till gaten. Och så tänkte jag: "40 kg bagage i USA". Satan.
 Min mamma mötte mig i Köpenhamn med en milkshake.
 
 Och så gled vi över öresundsbron och rätt som det var hade jag hamnat i gröna vackra Lund.

Det har gått en vecka. Jag har rensat mitt rum. Donerat kläder till barn som saknar kläder. Skänkt papper till framtida kartonger. 
 Hade en fika.
 Hade en fest.
 Hade en riktigt rajraj.

Bröt mig ur en toalett tack vare min vinöppnarkniv. När jag kom ut sa dom att jag var Lara Croft. Min helg var räddad.

 Nu har jag sett en film. Den fick mig att må FINT. Nu lyssnar jag på nirvana. Det har aldrig hänt innan.

2 comments:

  1. Åbåi. =) Kanskje jeg skal donere klær også? Hva er det minst positive du har gjort i det siste da? Det høres ut som alt er så fint.
    ye

    ReplyDelete
  2. Minst positive? Huu, jag har ju ikke försökt tenke i negative baner. Jag har hållit mig till att gå i kjole, vilket har lett till en mindre förkylning, laga soppor och titta på det gröna gräset.
    Det är underligt att sätta sig ute på trätrappan bredvid dörren till vårt kök med en kopp te vid "brunch-tid" och inse att alla är på jobb eller i skolan.. och att man själv kan spendera sin dag till vad som helst. Även om det så är att ringa ambassader som ikke svarer, rensa ännu fler lådor fyllda med drit och leta utbildningar mellan hundratals hopplösa skolor.

    ReplyDelete