19 August 2008

Men...den var ju billig...

Ok, så jag börjar bli lite prylblind... jag har en digitalkamera... en analog canon, en holga, en vilia... och så fick jag syn på den här väldigt gamla Lomon idag... och... vadå... skulle jag säga nej? Jag betalade 5 lats för den vilket är ungefär 70 kronor. INTE skulle jag säge nej? Dessutom tar ju holgan främst 120 mm film och vilian har liksom fastnat i spaken för tillfället... och canon kamerorna är så stora... och ja. Ni Vet. (visst är den fin då?)
 Mina första Holgabilder är framkallade, men scannern jag har tillgång till just nu tar inte film, så jag scannar när jag är i Lund. Därefter lägger jag ut något!

 Var och cruzade runt på illustrations-hemsidor och läste vad olika illustratörer hade att säga om hur det var att leva i den branschen, illustration friday har väldigt många bra intervjuer. Men jag blev så... inte överraskad, men glad på något sätt. Nästan alla berättar om ett jobb/liv som jag verkligen tycker är intressant och lockande. Fasen... alla har hund och bor med sina (kreativa)killar någonstans ute i skogen eller i bergen och trassar runt i Indien ibland och fikar kakor i stan och målar natt och dag. Det verkar fint.
Penelope Dullaghan, Jenny Kostecki, Gina Triplett och Ana Ventura är några jag läst om idag.

natti natt
Uli

No comments:

Post a Comment