21 August 2008

Maten blev brun

Gryningen började med soppa.

 Thai Nudelsoppa.
Stek 1 ingefära (skalad & riven), 1 Lime (rivet skal och saft), 1 röd chili och 1 dl soja i en kastrull. Därefter tillsätter du 1 liter hönsbuljong och kokar upp slaffset. Sedan drämmer du i 400 g strimlade kycklingbröst, samt en eller två hackade vårlökar. När kycklingen börjar bli klar hiver du i två nudelpaket, utan plastomslaget. Därefter ska det koka lite grann och sedan är det tillåtet att äta upp om man har lust.


Gryningen övergick därefter till sengryning, och då var det dags att baka Lettiska köttpiroger. Daniella envisades dock med att vimsa runt i min väg och äta deg och fläsk och ta sleven ifrån mig. Ta sleven ifrån mig liksom! What's up with that? Det är inte fin köks-göra.

"Va fan gööö du?"
" Jag gör en enorm pirags av all din deg" 

 " Nej jag tror inte det du du du"
 Men så får man skit för det. 
Typ "Du kan ta dig i din bralla" 

"Men nä, kanske du ska ta dig i din egen bralla"
"Nej, för jag har inte lust"
" Kanske dags för dig att få lust"
"Eller inte!"


Piragi   --------->
----->   Recept

5 comments:

  1. Bajsa i din bralla, det så godt ut!
    Men når blei det sexy og smart med matlaging? Er det ikke sexy og smart ulicam skal være?

    ReplyDelete
  2. Haha.. sexy og smart - har jag någonsin sagt att ulicam ska vara det? Nä vet du vad, jag läste precis igenom mina inlägg på pinsam tystnad, och crappers - det är bra inlägg! Jag önskar jag skrev så nu. Varför skriver jag inte så längre? Jag saknar gammla Uli! Suuuck..

    ReplyDelete
  3. http://www.we-make-money-not-art.com/archives/2008/08/the-sometimes-naivety-of-my.php

    titta på det

    ReplyDelete
  4. Oj.. tusen tack för intervjun, den var verkligen intressant!

    Vem fick jag presenten från?

    ReplyDelete
  5. ska ju ni flickor inte braka som tva bebisar.....what's up with all the poop-talk Ulli?Jisses alltsa, sa fort jag inte langre ar med dig sa forsvinner du ner i bebis-gyttjan o blir superbarnslig :P

    ReplyDelete