13 August 2008

Hejdå kattungar

Iväg från mormor och Balvi jag drog igår, samt från hundarna och kattungarna.  Lite sorgligt kanske. Lite dåligt att jag var så lite kreativ. Kanske jag är helt MÖG i huvudet egentligen. Liksom vadå, måste man leka soffpotatis bara för att det är sommar? Varför är inte fotografi FASCINERANDE längre? Varför är det bara sådär lagom spännande? Varför har det gått från att vara bling bling till tut tut? Vaaa?


Ja, men  på tal om foto - fick mina morfars gamla VILIA, som min pappa menar är precis som en LOMO bara gjord i annan fabrik... så det är ju kul. Lite taskigt mot min nya holga som nu konkurrerar med denna jäveln. Vilian har till och med en sådan där cool blixt man kan ta med... en blixt som gav mig värsta stöten längst hela vänsterarmen igår... kanske var en dum idé att ta ut den ur läderfodralet mens den var ikopplad i väggen... eh... kanske. Men, jag har fotograferat mest analogt nu i sommar så det där att jag varit okreativ kanske bara är en illusion p g a att jag inte fått framkallt något än.
 Kanske? Kanske jag ska intala mig själv det? Baahh, varför finner man sig själv så otroligt irriterande ibland?

5 comments:

  1. Fotografi ja...Kanske är det inte mer fascinerande än livet självt? Har du provat att flytta en annan bonde?

    ReplyDelete
  2. Haha... flytta en annan bonde? Måste vara ännu ett sånt där svensk uttryck jag aldrig lärt mig.

    ReplyDelete
  3. Jaha. Men då har jag väl bara låg intelligens då.

    ReplyDelete
  4. Det vet jag inte? Du försökte inte så många minuter. Vad var det som var fascinerande med fotografi?

    ReplyDelete