09 July 2008

Uli HIGHLY recommends

Nu när man inte har tv och sådär ute i skogen så blir det mycket läsning. Men jag har så klart inte ett väldigt stort intresse för vuxenböcker då de bara handlar om våld och sex. Vad är deeet om liksom? Nej, barnböcker är det bästa för små vilopauser. 
 Och efter att staplat runt på biblioteket i Svolvær så har jag funnit de mest GENIALA barnböckerna någonsin!! Bjørn F. Rørvik heter författaren och killen som gör de bästa barnillustrationerna jag sett på länge är Per Dybvik.
 Jag uppmuntrar verkligen ALLA till att kika på dessa nästa gång ni är i bokaffären eller på biblioteket. Det finns runt sju åtta böcker tror jag. Tutomaten och Myggsprayen är de senaste. Och de är väldigt väldigt bra...

2 comments:

  1. Har blitt veldig glad i bloggen din Ulli! Og syntes du er flink til å oppdatere. stadig noe nytt som skjer. og det som skjer er bra. Tomler opp og fortsett med det! (hvis du vil selv da. skal ikke tvinge deg..) Men hvor blir det av denne tegningen jeg ble lovet? ble ikke lovet da, men jeg hadde blitt veldig glad hvertfall :)

    ReplyDelete
  2. Nämen! Vet du, då jag cyklade hem fra jobbet igår mitt på natten så tänkte jag faktiskt för första gången på länge på att jag lovat dig en teckning! Måste vara mental överföring! Coolt :)
    Nej, nej nej - klart att jag ska skicka en till dig, jag har ju faktiskt lovat och sånt ska man hålla :)

    Blir väldigt glad att du tycker om min blogg lite grann sådär - förhoppningsvis blir uppdateringarna lite mer intressanta då jag kommer till latvia... just nu är det bara jobb jobb jobb hele tiden så jag kommer nesten aldrig till internet :(

    Fint att höra från dig kära du! Saknar dina blonda lockar och grova skratt.
    klemmer fra Uli

    ReplyDelete