01 June 2008

Uli rekommenderar

Det är söndag gryning och idag flyttar jag ut i vildmarken i en månad för att isolera mig ifrån internet, dush, el och annat sådant som man gillar att ha. Men så klart ska jag försöka smyga in på caféen med trådlöst internet för att blogga lite ibland.

 Men innan jag sticker av vill jag lämna några fotografer till er.

 Först börjar vi med kvinnan som vågar mer än jag: hon livnär sig på sina självporträtt. Men hon är verkligen duktig - det är sällan man ser samma ansikte i samma bild. Jag har känt till henne rätt länge men gått igenom hennes fotografier mer noggrant först nu det sista året.

 Såg hennes bilder i danska S Magazine för ett år sedan. Har ständigt återvänt till hennes hemsida för inspiration efter det. 

 Tänkte så klart först på Stian då jag såg detta. Men stämningsfullt är det... å väldigt fint faktiskt. 

 Tar fotografier som är som urklipp ur filmer. Allt är inte superbra, men mycket är väldigt intressant. 

 Tjaa... vad ska man säga här. Fick en väldigt Göteborg Högskola känsla av hennes(hans?) bilder. Fast det finns många fotografier där som inspirerar. 

6 comments:

  1. Det var fint. Du er lik Flora. Jeg likte... egentlig ikke noen av de særlig godt, men det var fint, og okei. Ha det fint i marka.

    ReplyDelete
  2. Gratulerer med heilt eiegn blogg Ulla. Bur du fortsatt i Lofoten? Skal nok sjekke innom bloggen din på fast basis:

    Lovise

    ReplyDelete
  3. Hei Louie! ja, bor fortsatt i lofoten - ute i skolehytte faktiskt.. men det er driiitkoseligt där ^-¨
    Er kvar her till slutet på juli. Er allting bra med dig då? Känns livet fint och lett?

    ReplyDelete
  4. Jau, det går fint her. Kom inn på fotofagskulen i dag, so ej skal flytte frå kjæreste og bergen og busette mej i Trondheim med Jeanett. Skolehytta høyrast koseli ut;) Mysigt:P

    savna dej litt kjære

    ReplyDelete
  5. Fint at du vil dele dette.
    Jeg syns du er bedre enn Flora.
    Det er bra A. Hobson kan få uttrykke noen av de skremmende tankene han har gjennom fotografi, hvis ikke tror jeg han kunne hatt lav livskvalitet. Kanskje han har det allerede?

    ReplyDelete